Nån glad ägare?!?

mathias1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
46
0
0
Är det nån som har nån av de nya Lynx-maskinerna och kanske bor på ett snövänligt ställe i vårt för övrigt varma land och kanske har hunnit prova sin nya pärla?

E lite nyfiken på hur dom går, de ser rätt bra ut iaf

 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
39
Skellefteå
Jag tycker det...

...är väldigt synd att Lynx blivit så mycket look-alike Ski-doo...Lynx Cobrorna tycker jag bäst om utseende mässigt!
 

eri00tor

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Boden Sverige
Vaaa???????

Cobrorna..... Naeeee... Jag vet inte om dom nu är snyggast.....
Men om du börjar studera dom nya Lynx maskinerna (-01:eek:rna) så ser du ändå att det är en heldel som skiljer, det är mest smådetaljer som tex. instrumentering, buken, lyftbågen bak osv.
Det mesta är ändå "egentillverkning": Framvagn, boggi, dyna, tank, huv, mm. mm. så det är ju ändå huvudsakligen mest Lynx i maskinen.
MEN...Jag håller med dig om att dom blivit lika Ski-doo och dom har ju tagit mycke av tekniken från dom men förbättrat vissa saker avsevärt (Boggi, Chassi och Framvagn)
Själv gillar jag de nya Lynx maskinerna, jag var på mässan på snöskoterns dag och kollade på dom och jag fick nästan rysningar när jag kollade på dom, vilka grejjer, oj oj oj, skandinavisk kvalitet rakt igenom!
 

Trident

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
54
Mina intryck..

.. av 2 avverkade mil på RAVE 800:
Gamla bettan (Rave -91) har helt klart blivit en fullvuxen, tight och smidig maskin. Jag drar likheter direkt till SRX 700 avseende smidighet och rapphet. Tiden får visa, men jag känner på mej att fjädringskomforten är ett snäpp bättre i RAVE. Toppfart har jag inte haft möjlighet att kolla, men där kommer troligtvis SRX att komma först. Förvånande var att den känns oerhört lätt för att vara helt fullvuxen. Välbyggd och inget skrammel. Vibrationerna märks mest på låga varv och upplevs ej som störande, vilket jag förväntade mig.

Återkommer när snön kommer tillbaka hit till Piteå.