Mountain mod mania 6

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
blev less på försöka få hem den på det ikket till låtna sättet så beställde istället hem MMM6 nyss.
så snart är den i min brevlåda o då ska jag bara njuta! (hoppas jag... om det inte är en till 4kass reklam film) : p
MMM är sol klart dom bästa skoter filmerna jag sett!! tror inte det är så många som håller med mig därimot hehe

kanske är nån som redan sett den ? = ) säg isf va ni tyckte.

EDIT: hm lite fel placering sorry, trodde jag var i offtopic, nån vänlig mod som orkar flytta vore ni guld...
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
mmm filmerna är ingen ide att se då det verkar som att yamaha har varit där med plånboken.
 

jorpe

Välkänd medlem
21 jul 2007
658
0
16
gällivare
håller med, dom första filmerna var det ganska blandad kombination... kommer inte ihåg när dom börja svamla med yamaha... så länge sen jag såg alla MMM sist...

tycker att det ändå är värt att kika i med att det finns ruskigt fräna byggen o man får höra det underbara 2 stroke ljudet några glimtar =).. även att man får en in blick när dom håller på bygga i verkstäderna.. : ) som IQ watercraft 1200an i slutet av 5an, aaaah...
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
håller med, dom första filmerna var det ganska blandad kombination... kommer inte ihåg när dom börja svamla med yamaha... så länge sen jag såg alla MMM sist...

tycker att det ändå är värt att kika i med att det finns ruskigt fräna byggen o man får höra det underbara 2 stroke ljudet några glimtar =).. även att man får en in blick när dom håller på bygga i verkstäderna.. : ) som IQ watercraft 1200an i slutet av 5an, aaaah...
Yamma är ju nästan alena det som gäller bland de riktiga klätterfanatikerna som satsar rejält mycket pengar. Självklart pga att de ger ruskigt mycket effekt och med en överlägsen tillförlitlighet jämfört med tvåtakt som är betydligt kinkigare och känsligare att få ut lika mycket effekt ur. Inte så många som vill hålla på och skruva/fixa/renovera av dem, utan de flesta vill ju åka och då kan man omöjligen bortse från 4-takts bättre driftsäkerhet. Som bonus för de verkliga klättrarna så har de en rejäl tyngd längst fram som håller ned närmare backen så man slipper ligga över styret för att inte slå över baklänges med en lika effektstinn 2-taktare.

Fantastiskt att 2-takt vs 4-takt är så ruggigt känsligt. Bara att inse att var motor har sina för- och nackdelar. Sen är det bara att välja det som passar bäst för applikationen. Skit i märket för från och med i år så kommer säkert 50% (förmodligen ännu mer redan första året bara antalet turboaggregatsatser till försäljning räcker) av alla värstingar vara av märket Ski-Doo. Konkurrens främjar nämligen oss gnällspikar, eftersom tillverkarna förbättrar sina modeller allt för att vi ska köpa just deras maskiner. Enkelt förklarat så ser man ju på vilka/vilket märke som säljer slut på alla sina maskiner varje år, vad kunderna vill ha för något. Vare sig vad som skrivs på forum eller inte. Fler och fler vill åka utan röklukt och småtrassel (alternativt med jätteeffekt med driftsäkerhet) och därför väljer de 4-takt. Att sedan 2-takt ryckt upp sig massor sedan Yammas 4-taktare började närma sig övriga märkens värstingar är ju bara positivt. Eller är det också negativt alla 2-takts älskare?

//Rob
 

700DeepSnowSpecial

Välkänd medlem
29 okt 2006
446
0
16
Byn
Ja är de nån som är inmutad i filmen så är de Camoplast och inte Yamaha. Se bara vad dom säger om Maverick mattan i MMM 3, världen bästa matta enligt dom. Vem vill ha en sådan nu ?