Org Stötdämparna på min xp 800r 08 är extremt mjuka och behöver schimsas om och renoveras, förra ägaren vägde typ 40 kg och har ställt dom efter hans vikt, dock är de ju ställbara å har skruvat på hårdaste. snackade med en kille på motormecano och han sa att de nästan var bättre att byta ut fjädrarna ist för schimsa för att man inte kan schimsa så mkt om fjädrarna är för mjuka. Ev att både schimsning å nya fjädrar skulle bli bättre.
Någon som har egna erfarenheter med att schimsat xp'ns orginaldämpare så att dom blivit riktigt hårda ? är less på att de näst intill ska bottna när man ställer sig på den....
nej, jag kommer inte köpa öhlinare för 20 tusen även om jag hemskt gärna hade velat, men det kommer de inte bli.
går de att med schimsning och renovering att få de riktigt hårda ( ej extremt, men väger 94 och ska ej slå igenom när man hoppar) ? eller måste jag byta fjädrar också ?
mvh nicke
Någon som har egna erfarenheter med att schimsat xp'ns orginaldämpare så att dom blivit riktigt hårda ? är less på att de näst intill ska bottna när man ställer sig på den....
nej, jag kommer inte köpa öhlinare för 20 tusen även om jag hemskt gärna hade velat, men det kommer de inte bli.
går de att med schimsning och renovering att få de riktigt hårda ( ej extremt, men väger 94 och ska ej slå igenom när man hoppar) ? eller måste jag byta fjädrar också ?
mvh nicke