matta???

R

Robin

inte är det mycket tyngre iaf, vi snackar ju bara 5mm... vad är det för kubik på motorn?
 
R

Robin

nej 30 ska nog funka, om du är osäker så dreva ner den 2 kugg så kommmer det gå fint
 

RacerPhazer

Aktiv medlem
3 nov 2005
82
0
6
Stockholm
Nja... Jag skulle nog inte satsa allt för mycket om jag hade en 380 cc:s skoter. Jag monterade på en 32 mm på min gamla Phazer. Mattan kostade ju som halva skotern :-(. Men resultatet blev helt SUVERÄNT. En helt ny skoter. 480 cc klarar knappt en 32 mm matta. Jag skulle KLART rekommendera en 25 mm (som max). 30 mm är för tungt för en 380.
 

Habbeli

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Sverige
Nja... Jag skulle nog inte satsa allt för mycket om jag hade en 380 cc:s skoter. Jag monterade på en 32 mm på min gamla Phazer. Mattan kostade ju som halva skotern :-(. Men resultatet blev helt SUVERÄNT. En helt ny skoter. 480 cc klarar knappt en 32 mm matta. Jag skulle KLART rekommendera en 25 mm (som max). 30 mm är för tungt för en 380.
Skotrar:
Arctic Cat Pantera 5000 1979 500 mil. SÅLD!!! (Vad ni gör - köp ingen sån...)

Varför inte en Pantera??? Jag körde då ifrån en vit SRX på väg, då SRX:en skulle gå som ett troll när det gick lätt. Ps. Lite justeringar hade jag väl gjort "host host "
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
en ripsaw matta är väll bäst när du har en ganska klen motor, går ju lättare än en fullblock. fullblock kanske blir för tungt om du inte drevar ner vill säga.
 

an_oger

Välkänd medlem
17 jan 2007
188
0
6
För det första så se efter så att den nya mattan över huvud taget komer runt ine i tunneln.
Är du nervös att inte motorn komer orka dra runt mattan så kan du bräna 2000 till på nonslip drivhjul så kan du ha en lösare spänd matta och där igenom tjäna in en hel del av motståndet som en hårdare spänd matta ger.

Ripsaw möster är enligt mig ett mycket bra möster som inte är allt för eländigt på led och helt klart skyflar puder när det behövs.

Men som sagt var först o främst ut o mätta vad som får plats i tunneln själv gjorde jag bort mig på det så tro mig det blir en massa extra tid om du chasar och har fel.