Lite hjälp under motorbyte.. kylarslangar.

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Ja nu är det såhär jag håller på att byta till en 600 ves motor i min prox 440.
Har fått lite problem med hur jag ska dra kylningen.

Här ser ni org slangarna med behållare.


Sen kommer det någon påskarvning som jag aldrig har sett förut.


Till sist kommer det en slang under toppen...


Nu till min fråga jag skulle bara vilja ha org från proxen med behållare och allt. Kan man slita bort slangen som går under toppen och plugga igen det hålet ?
Eller någon som har nåt annat bra tips ?
Kom med idéer.
Ursäkta dom stora bilderna...
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
jag skulle inte slita bort nån slang.då det är termostaten om ja inte mins fel..jag satte på min switchback bara att den slangen som snurrade genom bakre kylarn gick igenom termostaten.och främre cirkulerade bara..fick förbannat bra kylning då, kunde nästan köra på barmark.och den gick inte varm. men jag hade inte pluggat igen det hålet iaf. hade dragit in cirkulationen i hela motorn så får du bäst kylning.
 

fredde_byske

Välkänd medlem
24 feb 2007
630
0
16
Byske
Okej, får se hur jag gör.. annars får jag koppla bort behållaren som sitter där sen dra en rak slang och köra med org behållaren till 600 motorn. Nån som har någon annan idé ?
 
R

Robin

Min gammla motor ;D

Övre slangen på toppen ska till bromsen och därefter vidare till ett kylelement, undre sitter ju med ett T-kors där ena slangen går under toppen, ena går till kylarbehållaren och sedan vidare till kylarelement, och ena går framför motorn till yttligare ett T-kors där ena slangen går in till vattenpumpen och andra går till kylar element.