Lördag den 14, den nya otursdan

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
jaha jämmer å elände, ida va en mindre lyckad dag. först kör vi iväg mot örberget och tror du inte bultarna som håller fast dämparen och fjädrarna går av så att ena fjädern lossnar å snurrar upp i band tunneln, jaja efter att ha stått i skogen å skruvat i ett par timmar för att demontera fjädrarna så att det ska gå och krypköra till närmaste väg(prinsnäsvägen) okej det går ju hysat och jag tar mig fram till vägen. så jag sätter mig där och väntar på anders och joel som stannat ett tag för att slippa krypköra efter mig. ja, så jag väntar ett tag och börjar fundera var dom håller hus, efter ungefär en halvtimma så ser jag Joel komma med anders bakpå. ja tänker att va i helvete har hänt? så får ja höra att förs har anders tappat en skida! jaja det löste dom med lite hjälp av nå förbipasserande skoterförare, men det var inte slut där efter ett tag hadde hans skoter börjat skramla nå jävulst. så joel fick bogsera honnom till prinsnäsvägen där anders far hämtade både min och anders skoter med släp. så det här var inte den mest lyckade skoter turen...
 
T

Tim

jo ja håller med dig..först i morse så skulle vi plocka ihop en skoter..å sen skulle vi på rally å kolla (bilar) men dit hann vi ite för skotern ej vart klar..sen skulle vi tanka..å när vi gjort det så krängdes min matta av..å slidsen vart förstörda..å vänta tills måndag innan man kan skaffa nya slides..å så en kompis zr 600 efi ska på ena cyl när han skulle ut..så en ren utursdag har de varit..
 
R

Rednek

har du fått igång på skotern tim,de va bara freddes som klarade sej va.....Bad luck..
 

Olaking

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Skellefteå Sverige
Visit site
Söndagen tycker jag mer gått åt helvete,

Dagen började med jag, 2 kompisar å deras familjer skulle med. VI skulle köra till en camping där vi skulle grilla inte så långt. Då kördee jag och kompisarna först och kom ut på sjön där vi skulle köra över till campingen. VI var där å lekte och tjollrade på och tillslut kom dom. Dom körde en pantera med nila pulka, en elan, och en gammal kawasaki. Dom som körde elan å kawan var små och resten åkte på på panteran och i pulkan. Det brljade med att skotern med pulkan fastnade i ovanevatten, och då stannade hon som körde elanen. Så vi kämpade med dom skotrarna i typ en timme, och då vi skulle iväg så gick varatorn på mig skoter sönder(men kunde köra in till land, där jag ringde på skjuts efter nån timme). :) skitkul. då snodde dom som hade pulkan och körde diket till campingen, men självklart fastnade dom så där grävde vi ett litet tag, det gick snabbt :)