Köpa Quad

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Hej,

Funderar på att sälja bort hojjen i sommar o skaffa mig en Quad.

Prisklass når väl taket på 40'000kr.

Kör yamma turbo som skoter så ja, att fjutta runt på någon 200cc lifan är inget att föredra.

Yamma står varmt om hjärtat, men ny värld för mig så öppen för alla förslag.
2-Takt är även de uteslutet.

Även vägreg ev. enduro/teräng reg är ett måste.

Nåja, kan de finnas något i denna jungel som kan tänkas passa?

----YN
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Sv: Köpa Quad

Jag åkte Raptor 350 i 3-400 mil ifjol och var toknöjd.
Relativt bra klipp i motorn, driftsäker och väldigt billig att äga!

Det är ju betydligt mer mos i 700an, så det kanske är att föredra om du leter efter pulver?
 

Ga1337

Välkänd medlem
23 dec 2008
570
0
16
Norrbotten
Sv: Köpa Quad

Kan rekommendera yfz 450 eftersom jag har en själv.
Grymt bra klipp i motorn och roligare quad hittar du nog inte!
Är det klipp i motorn du är ute efter så är det yfzan du ska ha men om du vill köra snabbare än 120-130 så får du nog satsa på raptorn:bigsmile:
 

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Sv: Köpa Quad

är det väg eller skog du ska köra? har haft en raptor 700 turbo och kan säga att en sån ska du ha om du vill åka fort på en quad(lite låg budget för en sådan) ,fast det är ingenting man drar ut i skogen med orginalfjädringen mm.
Om du ska åka blandat så är nog en yfz 450 det roligaste jag testat eller varför inte en polaris 450mxr fast den senare finns ej som vägreggad.

Så tipset blir yfz 450:) finns hur mkt delar och tillbehör som helst till dom också om det skulle behövas
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Sv: Köpa Quad

Allround måste jag väl säga,

Ska kunna bruka den som köra från punkt A-B samt kunna leka med den också.

Har också kollat på YFZ 450in, ser riktigt fin ut.

Och efter o ha ett sinne för mod, så lär det finnas en heldel o pilla i dessa kan jag gissa. :)

Vad kostar försäkring osv på dessa? Behöver inte veta exakt.
Går o jämnföra med audi 100 2.2T jag har kostar mig 400kr i månaden o då står den på farsan.

Vad drar dessa?
 

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Sv: Köpa Quad

Vet att du gillar att skruva osv, men kom ihåg att serviceintervallerna är betydligt tätare på 450'n än på 700an.

Varför inte kika på Suzukis quads? LTZ och LTR är väldigt bra maskiner.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
885
113
Stora Blåsjön
Sv: Köpa Quad

Kolla med stenmarksmaskin de har troligen en ny Can-am DS 450 kvar för ett mycket bra pris :) Då får du en helt ny maskin för priset för en begagnad. Köpte själv en sådan och är mycket nöjd. Är terräng reggad.
 

viperhauck

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.631
1
38
Ljusdal Sverige
Sv: Köpa Quad

Har haft en yfz 450 som jag köpte ny -05. Blev väldigt besviken på draget i den. Trimmade lite men tröttnade och sålde den. Köpte nu i höstas en banshee med 370 kit, annan topp samt trimrör. Den är rolig, ett jäkla drag i den sen att det är 2-takt gör ju inte saken sämre precis.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Sv: Köpa Quad

Can-AMn såg ju ut o vara exakt de jag letade efter (utom att jag HELST vill ha vägreg).
Men tyvärr blir ju inte köp aktuellt fören snön tinat bort o man kanske kan få sålt hojen. :tsk:

Vad är de för skillnad på terängreg samt vägreg?

Även vad kostar dom UNGEFÄR i försäkring (antar billigare än skoter pga. effekten?)

Hur mycket drar dom?
 

davidgoden

Välkänd medlem
1 nov 2006
160
0
6
Östersund
Sv: Köpa Quad

Hej!

Jag har en Can Am Ds Baja 650, och det är bland den ballaste hjulingen jag kört iaf.:)

Mkt effekt, och bra bottendrag. En grym maskin!

Lite större än de flesta, och otroligt mkt skönare körställning än de flesta.
Tål massor med stryk om man så vill. :)

Jag har kört många olika maskiner genom åren, men denna är på topp för min del.

Köp min till bra pris, måste sälja någon av dom nu. :)
 

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Sv: Köpa Quad

Vad är de för skillnad på terängreg samt vägreg?
Det finns så många lagar men om man ska dra lite i dom så kan man säga att vägreggad får du köra på vägen med och en som är terängreggad får du köra 20km/h på vägen med. Jag har själv en terängreggad och jag kör lungt och sakta på vägarna runt i kring stan tills jag kommer utom synhåll då gör jag som jag vill.Visa hänsyn och kör med förstånd.Det är hel underbart att kunna åka up på småvägar skogsvägar fara och fiska grilla uppe i någon skoterstuga.polisen säger att man får köra men max 20km/h här där jag bor.

Tycker att du ska köpa en yamaha 660,polaris 500 suzuki ltz 400 men mer kubik =roligare,det är väldigt skönt med back.men ska du köra cross eller racing köp då en yfz 450-06 eller nyare
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Sv: Köpa Quad

Vad är de för skillnad på terängreg samt vägreg?
Det finns så många lagar men om man ska dra lite i dom så kan man säga att vägreggad får du köra på vägen med och en som är terängreggad får du köra 20km/h på vägen med. Jag har själv en terängreggad och jag kör lungt och sakta på vägarna runt i kring stan tills jag kommer utom synhåll då gör jag som jag vill.Visa hänsyn och kör med förstånd.Det är hel underbart att kunna åka up på småvägar skogsvägar fara och fiska grilla uppe i någon skoterstuga.polisen säger att man får köra men max 20km/h här där jag bor.

Tycker att du ska köpa en yamaha 660,polaris 500 suzuki ltz 400 men mer kubik =roligare,det är väldigt skönt med back.men ska du köra cross eller racing köp då en yfz 450-06 eller nyare
Får inte köra på väg med terrängfordon, samma som skoter dvs.


edit: får knappt köra i någon terräng så rätt meningslöst.
 

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Sv: Köpa Quad

nu var du hård.du får väl inte köra i terängen med någon annan typ av regning häller?.
jag tycker det är oki att börja med en terängreggad och sedan kan man ju köpa en väg reggad om man känner för det .men jag kör och kommer att köra terängreggat.jag gör bata som polisen säger där jag kör.
 

Slayaah

Välkänd medlem
10 mar 2009
120
0
6
Sv: Köpa Quad

Vad kostar försäkring osv på dessa? Behöver inte veta exakt.
Går o jämnföra med audi 100 2.2T jag har kostar mig 400kr i månaden o då står den på farsan.

Vad drar dessa?
Sitter på en Raptor 350, en påställd sådan är faktiskt jätte trevlig att köra. Väldigt lätt också så om man skulle lyfta från backen lite så är den väldigt lätthanterad!

Nu bor jag ju "ganska" centralt, 5 km utanför Uppsala o är 22år gammal. Försäkringen ligger på 5300 helår/helförsäkrad. Finns ju billigare, speciellt om du tar på en förälder.
Raptorn min brukar ta 0.5 liter milen med lite vett innanför pannbenet även om det gasas en hel del ;)