Jaxal kåpa?

Jonnerx1-m

Medlem
17 jan 2005
36
0
1
Orsa
Jag köpte en jaxakåpa till min 4P twin XL (3,70x1,85), inga problem med min Renegade 800-06. Det enda problemet var att inte frugans skotern fick plats(Men henne vill man ju inte ha med ändå) :) Utan kåpa får 2 skotrar plats men med kåpa endast 1! Tar bara 5 minuter att montera bort kåpan.
Jag var helnöjd, ingen skitig,grusig skoter mer!

Renegade 800
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Jag köpte en jaxakåpa till min 4P twin XL (3,70x1,85), inga problem med min Renegade 800-06. Det enda problemet var att inte frugans skotern fick plats(Men henne vill man ju inte ha med ändå) :) Utan kåpa får 2 skotrar plats men med kåpa endast 1! Tar bara 5 minuter att montera bort kåpan.
Jag var helnöjd, ingen skitig,grusig skoter mer!

Renegade 800
Varför tar den bara en skoter med kåpan på ..blir det så pass trångt?
är det höjdledes som det tar i då? eller på sidan?
Jag själv funderar på en sådan kåpa med samma lastmått som du har på din vagn, alltså meningen är att kunna lasta 2 skotrar, men du menar att det blir problem då?
Får man fråga vad din fru har för skoter?
 
Last edited:

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Jag köpte en jaxakåpa till min 4P twin XL (3,70x1,85), inga problem med min Renegade 800-06. Det enda problemet var att inte frugans skotern fick plats(Men henne vill man ju inte ha med ändå) :) Utan kåpa får 2 skotrar plats men med kåpa endast 1! Tar bara 5 minuter att montera bort kåpan.
Jag var helnöjd, ingen skitig,grusig skoter mer!

Renegade 800
Ställer en till fråga om din kåpa:
Har du kåpan som har lasthöjden 1 meter (själva kåpan alltså)?
jag såg på deras hemsida att dom skulle ta fram en modell med lasthöjden
1250 mm
 

polxlt

Välkänd medlem
11 apr 2006
858
5
18
Sundsvall
Jag köpte en jaxakåpa till min 4P twin XL (3,70x1,85), inga problem med min Renegade 800-06. Det enda problemet var att inte frugans skotern fick plats(Men henne vill man ju inte ha med ändå) :) Utan kåpa får 2 skotrar plats men med kåpa endast 1! Tar bara 5 minuter att montera bort kåpan.
Jag var helnöjd, ingen skitig,grusig skoter mer!

Renegade 800
Skulle vara tacksam om du kunde kolla vad måttet är på denna med kåpa, mätt från däckets kontakt med marken och upp till högsta punkten på kåpan?
 

Jonnerx1-m

Medlem
17 jan 2005
36
0
1
Orsa
Från släpvagnen till högsta punkten är det ca. 120cm, men i ytterkanterna är det endast ca: 90-95cm. Kåpan är en s.k. 1000 kåpa.
En aluminiumkåpa bygger rakt upp från sidorna medan Jaxalkåpan går in ett par centimeter i två eller tre etapper vilket gör att du tappar en hel del lastbredd på släpvagnen.
Frugan har en gammal Venture TF-92:a.
När jag ställde Renegaden mitt på släpvagnen så hade jag endast någon cm tillgodo till styret,

Numera har jag en 4P Big Twin med alukåpa, så nu är det inga problem att lasta.