Instruktioner/instruktionsbok xp

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Hej!

Har fått i uppdrag att köra in en xp 800 åt min kusin medans han är bortrest, men han glömde lämna instruktionsbok och sådant till den. Så jag skulle uppskatta ifall någon kunde länka till någon ev. internetkatalog lr något sådant. Eller helt enkelt berätta för mig de lite viktigare sakerna man behöver veta. De saker jag undrar över skriver jag här nere.

1. Hur ser man hur mycket bensin man har i tanken?
2. Hur ställer man trippmätaren?
3. Vart sitter de extra tändstifften? (har letat men hittar fariken inga :S )


Tjao, det är väl de saker jag kommer på som jag behöver veta. Men om ni har några saker ni tycker är viktiga får ni gärna lägga till dom.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Hej!

Har fått i uppdrag att köra in en xp 800 åt min kusin medans han är bortrest, men han glömde lämna instruktionsbok och sådant till den. Så jag skulle uppskatta ifall någon kunde länka till någon ev. internetkatalog lr något sådant. Eller helt enkelt berätta för mig de lite viktigare sakerna man behöver veta. De saker jag undrar över skriver jag här nere.

1. Hur ser man hur mycket bensin man har i tanken?
2. Hur ställer man trippmätaren?
3. Vart sitter de extra tändstifften? (har letat men hittar fariken inga :S )


Tjao, det är väl de saker jag kommer på som jag behöver veta. Men om ni har några saker ni tycker är viktiga får ni gärna lägga till dom.
Mängden bränsle ser du i till höger i instrumentet, har du tur visar den rätt ;-) Kan spöka och visa för lite på vissa, man märker det genom att man inte får alla streck på bränslestapeln fast man tankat fullt...
Multiinstrumetet ändras med M-knappen, sitter på reglageblocket till vänster och uppe på intrumentet, nollställ med S-knappen...
Hållare för extra stift har jag ärligt atlat inte koll på, har kört 70 mil med min utan problem...
Nåt bra tips...
Skulla vara att ta med ett par varma vantar, handtagsvärmarna kommer säkerligen gå sönder efter några mil...
 
Last edited:

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Okej tackar!
Jo värmarna dom har redan pajjat :) Men det har jag inte på min heller så jag är härdad!
Räcker en oljetank för att köra 15 mil med? iom att den är under inkörning tänkte jag. Men det borde väl räcka?

En sak till, är det bara jag eller är det fler som får känslan av att den vill dra till vänster när man ger lite gaspådrag i lössnö?
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Oljan räcker, den tar inte så farligt fast det är under inkörnng...
Har inte känt att den drar åt nåt håll när man gasar... Skulle vara uppåt då ;-)
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Hur vet man vilken av trippmätarna som är den "riktiga" dvs den som man inte kan nollställa? och vad heter den? nu står det "tripA" i rutan, visst finns det 2 st tripmätare och 1 "riktig" mätare?
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
På den "riktiga" trippmätaren står det endast miltalen.

På dom två andra står det A och/eller B i en liten fyrkant i högra hörnet av S panelen.
 

Snödykaren

Välkänd medlem
4 jan 2008
168
0
6
Borlänge
På min så sitter det en extra instruktionsbok under dynan. Lyft dynkanten längst fram och stoppa ner fingrarna. Sitter en spärr där. Tryck in den och dra dynan bakåt. Vet inte om det är så på alla. Finns ju några olika modeller på dynor.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Ungefär hur mycket är det kvar i tanken då det är 2 staplar på mätaren? Nån får gärna skriva in nån sorts "skala" så man vet ungefär hur mycket soppa man har kvar vid "x "antal staplar. :)
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
På min så sitter det en extra instruktionsbok under dynan. Lyft dynkanten längst fram och stoppa ner fingrarna. Sitter en spärr där. Tryck in den och dra dynan bakåt. Vet inte om det är så på alla. Finns ju några olika modeller på dynor.
Ja så är det på alla XP.


Ungefär hur mycket är det kvar i tanken då det är 2 staplar på mätaren? Nån får gärna skriva in nån sorts "skala" så man vet ungefär hur mycket soppa man har kvar vid "x "antal staplar. :)
Tycker att tankmätaren suger, när den just går ner på sista sträcket så är det 12iter kvar i tanken, vart ganska förvånad när jag bara fick i 28 liter när jag tankade första gången (förväntade mej 38liter ungefär)

Så när den börjar närma sig slutet av mätaren så kan du ändå köra 5-10 mil beroende på skoter/före.
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Okej. Kollade under dynan men där fanns bara verktygen som följer med :/
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Jahaja, där får ,man höra. Det var då iaf under dynan :S

Vad har du för ultra xp då?
Under min dyna rymms ett A4 papper om man viker det på mitten ungefär..

Kanske en extremt platt M8 nyckel också :p


Verktygs satsen sitter på variatorskyddet som någon annan också sa :)
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Hehe jadu, kanske därför som jag upplevt den ganska så hård? :p