Indy 500

kroffe

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Örnsköldsvik Sverige
Vill gärna ha tips och förklaring om Indy 500 , Indy 500 Sp och Indy 500 EFI SP. Vilka är skillnaderna mellan dom? Har hittat dessa på blocket.se ( alla -93 or ). Vilken är bäst, mest effekt o viktskillnader.
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Tjena!

Jag har ställt samma fråga och då fick jag svaren att...
SPn har bredare spårvidd, och den har nog en lite större motor, men det är bara lite. Jag har en SP och det sägs att dom har 80HK, och en vanlig har jag hört ska ha ca 75HK
Så det är inga större skillnader...
Har du funderat på att köpa en?
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Och jag glömde att EFI står för Electronic Fuel Injektion.
Vilket innebär att den har elektronisk insprutning och saknar därför förgasare.
det sägs vara bättre genom att man sällan måste bestycka om den...

 

Mattman

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Råneå Sverige
Nejnej efi sags vara battre endast om den funkar vilket den sallan gor pa polaris... har sjalv en indy som haft efi men som fick byta till gasare for att efi:n racklade
 

G

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
Skellefteå Sverige
Hej!
Jag har kört en Indy 500 EFI SP -92 i nästan 7 år. Samtliga år utan problem!! SP:n är lite bredare än den "vanliga". EFI:n fungerade suveränt både på fjället och på havet. Nu har jag tyvärr sålt den till förmån för en XC 700......en gång Polaris.....alltid Polaris!!!
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Men...

Utan tvekan så racklar EFI mer än vanliga gasare men när det väl fungerar så är den fan så mycket bättre.

Det är nog därför det har slutat använda EFI, för att det är inte lika pålitligt som vanliga garare...