hur svårt är det att förlänga en polaris indy 500 -97

jonny

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
skellefteå
det blev till slut en polaris rätt pris. men jag skulle gärna göra den längre har någon gort det på en XTRA-10 boggi om någon set eller gort detta skulle jag bli glad om man sa vad man ska se upp med och om det blev bätre mm jag tycker puder är bäst så då vill man ju att skotern går bra i det!
funderar på 345 eller längre. kanse inte så lång som 396

norrland rolz
 

exhaust

Aktiv medlem
1 jan 2000
50
0
1
övertorneå
de lättaste hade väl...

varit att köra en förlängd redan från början?! men sätter du på en hk matta så ska du nog se att den går bra i snö trots att den är kort...
 

plymouth_man

Välkänd medlem
1 jan 2000
288
0
16
Piteå
Här då?

<center><font size="1" color="#ff0000">Meddelandet senast ändrat den Mar-25-02 Kl 06:11 PM (GMT)</font></center>

Kolla den här sidan: http://www.holzracingproducts.com/store/index.php3?cat=11183http://www.holzracingproducts.com/store/index.php3?cat=11183</a>

dom har väl mest Arctic prylar iofs, samt att dom nog inte har någon återförsäljare i sverige (vad jag vet iaf), men det borde ge något uppslag iaf.....

Har hört flera som gjort egna förlängningar av boggieskenorna, och det har tydligen funkat rätt bra.....

Tror förresten att SLP har förlängningar till Polaris-skenor....

Mvh
Hazze


 

Jonte

Aktiv medlem
1 jan 2000
72
0
6
Har gjort om en XC600SP-00...

...den fick 345cm matta med 51mm kammar. Funkar kanon på alla sätt, förutom att sladd-faktorn på led hastigt gick ned på noll! Tips: Köp skenor i rätt längd till din boggie. Typ sks skenor till en 345 matta. Mät noga alla infästningar så du inte får fruktsallad under maskinen i första guppet... Se upp så du inte sätter dit en alldeles för grym matta då din 500 motor inte är alldeles tokfull i hästar. Byt dit mindre drivhjul (krav vid 51mm) och se till att inte mattan tar i kylelementen, flytta isf ned o bak (för lägre angreppsvinkel-toppen i lössnö) hela boggien så den går fri. Ev kompensera neddrevningen på drivhjulen med större motordrev i vxllådan och tänk på att hastighetsmätaren bara blir en prydnad i fortsättningen. Räknade ut nångång att för varje cm som drivhjulen blir mindre förlorar man ca 7km/h. Vet inte om det är rätt, men min känns seg över 120 på mätaren, trots att min har 115hp. Hör av dig om du har fler frågor. Tips: Tänk noga efter innan du borrar sönder pärlan...
Har ute bilder på en annan jag byggt om, länk finns på www.informatik.umu.se/~svps9933
Kolla även www.startinglineproducts.com, www.hartmaninc.com, www.mountainperformance.com där finns mycket bra idéer.
Lycka till! /JL
 

jonny

Aktiv medlem
1 jan 2000
96
0
6
skellefteå
tack för svaren en fråga till!

fråga hur hållbara är 51 högkams matan på led alltså ska man vara räd för att köra en bit leden?
har hört att man kan köra sönder dom om man kör på hårt under lag!?
om ni har mer råd säg skriv!eller
maila mig!



 

plymouth_man

Välkänd medlem
1 jan 2000
288
0
16
Piteå
håller....

Mattan brukar väl hålla, däremot så sägs det att slides skenorna nöts mycket mer, så det är väl det man ska kolla lite oftare än normalt....

Mvh
Hans