Högt ljud från bränslepump M800

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Var ute i helgen å åkte.
Efter ca. 7.5 mil passerades en liten ravin å efter det började pumpen surra bra högljutt. Kollade inget då utan åkte vidare till stugan som vi skulle grilla vid. Innan ja stängde av den öppnade ja tanklocket å då hördes det ännu mera. Tänkte den sugit luft eller nått sånt så ja vickade upp den på sidan men det blev ingen skillnad så ja stängde av maskin. Grillade korv å värmde oss i 2 timmar. när ja startade den för att åka ner till bilen var den normalt ljud (hördes inget) på pumpen igen.

Så är det nån som hört nått om detta tidigare?
Troligtvis var det att den hade fått i sig luft men ja tycker det skulle ha släppt på de 2 km ja åkte innan ja stängde av den.
 

DARXOL

Aktiv medlem
21 mar 2011
64
0
6
Dark Forests
Jag hade en M800 Hcr -11, upplevde samma sak EN gång på 120 mil ....mycket märkligt fenomen , det återkom aldrig :-O
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Upplevde det en gång på en tolvas xf på 250 mil. Och en gång hitills på en trettons hcr å hundratio mil.
 

enberg_187

Välkänd medlem
18 sept 2008
346
0
16
Min bränsle pump började också surra mkt mer förra vintern kom lite då och då.

Här i slutet så han man köra 5min innan den började leva om och blev rätt slö, provade byta bränsle regulatorn men blev ingen skillnad men med ny pump så blev det bra. F.ö 1000mil hade den gått då.

Edit: wallbro gsc 404 heter pumpen som sitter i tanken betydligt billigare att beställa en pump från nätet (ca 1000kr) tror det är samma pump på dom nyare bara annat utseende på det den sitter i.
Hos åf kostar den 5424:- till en m7 -05

Mvh
 
Last edited: