Dragon MDX elr Dragon NFX?

bullich

Medlem
5 feb 2015
6
0
1
Boden
Hej, en brud som nyss skaffat cross och jag kan verkligen ingenting om sånt här så jag behöver hjälp! :/
Jag har nu köpt en SCOTT 350 pro dirt hjälm i färgen blå, grön, gul osv..
Men jag behöver även ett par goggles och ja.. jag nu ska jag använda min hjälm till cross och skoter (nybörjare) Men det finns ju måånga märken på goggles. Men jag har hört och sett att Dragon har bra glasögon (vad vet jag?) Men det jag tyckte var snygga var Dragon MDX och Dragon NFX. Bara det att NFX är större än MDX och jag har ingen aning om vad man ska ha :confused: Är som sagt urkass på dehär :/ Någon som vet vilken som är bäst? För jag behöver ett par goggles till skoter iaf. Behöver hjälp för min hjälm kommer snart hem och det är dags för att testa den genom skoter.
 

mattstar

Välkänd medlem
13 sept 2010
509
0
16
Östersund
Jag avänder NFX och är grymt nöjda med mina men har inte jämfört och testat MDX SAMT beror ju på hur de sitter på hjälmen också så testa på den när den kommer nästan smartast:)
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Köp billigare brillor för crossåkning, dom blir genast repiga och fula och det är inte så jävla roligt om dom kostar 1500 - 2000:-
Behövs inga dubbelglas eller nått sånt heller.

Skoteråkning däremot lär man kosta på för att slippa imma.
 

bullich

Medlem
5 feb 2015
6
0
1
Boden
Aa okej , men min pappa är i Stockholm på någon mässa som ligger bredvid 24mx, så jag tror han skulle kolla på den affären, och får se om han köper något :)
 

rmk700_05

Välkänd medlem
27 okt 2006
461
0
16
100% glajjerna är sjukt trevliga till cross körningen
Kör själv med racecraft serien och är grymt nöjd med hållbarhet och funktion!
Runt 650 kr från England
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Som sagt, kör med olika googlar på cross och skoter.
Använder du ett par dyröres dubbelglas på crossbana kommer dom bli repiga och antagligen tappa mkt av imskyddet.

Till cross funkar i princip ett par Biltema googles (Förutsatt dom passar ansiktet m.m.)