Dämparfäste som vänder sig fel

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Är det nån här som råkat ut för att det främre fästet för bakre dämparen (nån som hänger med :rolleyes: ) i boggin vänder sig nedåt istället för uppåt?
Det är boggin i min Zr440 -97 som krånglar, samma boggi sitter ju i dom flesta Arctic:ar.

När fästet vrider sig så tar dämparen i mattan vilket inte är så bra eftersom att det nöter på "driv-pluttarna".

Det jag misstänker är att aluminiumdistanserna som håller boggins övre axel har vridit sig så att axeln hamnat för långt bak men det är som sagt bara en teori, vad jag kan se så ser allt i övrigt schysst ut.
Tänkte bara ställa frågan här i hopp om att slippa söka fel allt för länge, man vill ju ha den körbar till helgen...
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Nej, jag har inte tillgång till skotern på veckorna så jag kan inte ta nån bild.
Ville bara höra om nån kände igen symtomen, har man råkat ut för problemet så förstår man nog vad jag menar...

Man får väl hoppas att min teori stämmer och att jag kan få ordning på sakerna ikväll!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Jag tänkte skriva ett inlägg till och själv ta på mig det här felet, Arctics rykte ska inte behöva bli mer lidande, inte p.g.a. det här i.a.f...
När snön tinade så hittade vi ett par hål till i boggiskenorna, jag hade satt axeln i fel hål...:eek:

Så det gick bra att fixa, tur när man fått annat att reparera imorrn...