Byte av chip i EFI

wildcat1

Rookie sledder
1 jan 2000
7
0
0
Hej om man har en skoter med förgasare som går fett så bestyckar man ner förgasarna.Vad jag förstår så måste man byta chips i efi-n.Är det någon som har gjort det?Blev det någon skillnad på bränleförbrukningen och blev den någe rappare?
Har en wildcat touring 700 efi 95a
Mvh Benny
 

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Chip

Jag köpte ett chip till min ZR600 i helgen. Har bara kört 6 mil än så förbrukningen har jag inte kollat. Däremot kändes den gå leanare nu, den gick fett förut, speciellt vid lägre hastigheter o vid varmare väder.
 

sj00kan

Aktiv medlem
1 jan 2000
80
0
6
bla

heeh, jag har bytt chip i min zr 600 också, variator kit.. har inte kört så mycket ännu,..
 

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Bränsleförbrukning

Nu har jag varit ut på en 12 mila tur o kollat förbrukningen. Det var hårda fina spår men å andra sidan så var det fullt ös hela tiden. Den tog då 2,1l, detta att jämföra med fjolårets lägsta notering 2,0l. Den gången var det också hårdföre men långtifrån samma tempo. Då var det högt, jämt tempo, i helgen var det gasa bromsa hela tiden. Så jag tror den blivit mindre törstig jämfört med ifjol. Ska bli roligt att kolla mera under vintern vad man kan komma ner till. Med i beräkning bör också tas att jag satt på variatorkitt på den nu. Högre tillslagsvarv att den matar på mycket hårdare än ifjol.
 

wildcat1

Rookie sledder
1 jan 2000
7
0
0
Tack för svaren

Tack för svaren grabbar!Jag ska nog satsa på ett chip.Annars går skotern riktigt bra ,Jag har åkt lite dragracing med den och i sjuhundra klassen har det gått ganska bra,har bla spöat en trippel 800 i ett gräs race och det enda jag har gjort är att vikta på variatorn max och byte fjäder.Har även provat backrace uppför en slalombacke utan att göra bort mej.