bygga förvaringslåda Yamaha Nytro

Tennek

Medlem
27 dec 2018
9
2
3
50
Timrå
Jag har en Nytro mTx med mycket plats bak på tunneln, därför jag har funderat lite på om man kan bygga någon sorts förvaringslåda så att man slipper ha korvpaket, kanske ett par redbull, första hjälpen, en toarulle, vattenflaskor och dyligt i fickorna när man ska ut.
Att köpa en mjuk tunnelväska är inte aktuellt för min del då jag först tycker att det är ett överpris på dessa, sedan så vill jag ha den fastmonterad hela tiden och slippa ta in en blöt väska för torkning hela tiden.
Eftersom avgassystemet går ut bak på dynan så tänker jag mig en låda på ca 8-10 cm höjd så att avgaserna går ovanför den.
Hittade denna som är verkar kunna vara ett alternativ, https://www.skoterdelen.com/snoskoter/packvaskor-transportboxar/sadelvaskor-tunnelvaskor/yamaha/tunnelvaska-yamaha-44790
den var ju inte speciellt dyr, men samtidigt tänker jag att det kanske finns liknande väskor som används till annat som man kanske kan hitta mer eller mindre gratis, typ någon sorts plastlåda som vissa maskiner eller verktyg ligger i.
Det finns ju även en del plats på sidan av tunneln i höjd med där fotstegen slutar där man skulle kunna sätta en mindre mindre låda på varje sida.

Någon här som byggt något liknande och fått det att se snyggt ut, eller någon här som har någon bra och billig idé på färdiga lådor som man skulle kunna sätta fast?
 

SkInNeR

Medlem
5 feb 2020
5
0
1
53
Örebro
Tycker vi lyfter den här trådstarten lite eftersom jag själv har nära på identiska frågeställningar om förvaring. Har själv en Nytro mtx 162 -12.
 

Diesel Nordlöf

Välkänd medlem
7 jan 2011
284
5
18
Knappast snyggt men funktionellt mitt bygge. Har en känsla av att jag ska göra om konstruktionen om än det fungerar nu också.