BRP har stora problem att leverera reservdelar.

Nordland

Välkänd medlem
14 jan 2008
504
0
16
Vi hade en testförare som körde sönder våran Can-Am Renegade 800 i maj 2010.
Denna maskin lämnades omedelbart in till en av BRP`s serviceverkstäder.

De har som det visar sig inte beställt reservdelar förräns i början på oktober 2010.

Dessa delar, nu i skrivande stund i mitten av januari 2011, har inte kommit, och maskinen är ännu inte reparerad, vilket i mina ögon är helt oacceptabelt.

Jag anser att det är skäl nog att avråda från att köpa maskiner ifrån BRP, tills att de löst reservdelsproblematiken de helt uppenbart har.

Jag har varit i kontakt med BRP`s VD, Jan Andersson om detta, men trots att det passerat 2 månader sen dess, är maskinen fortfarande på verkstaden.

Alltså har maskinen stått på verkstaden snart ett år, och den är fortfarande inte reparerad. I flera mail har de lovat att delarna ska komma, men ingenting händer.

Som jag uppfattat situationen, så har BRP inte alla delar i sitt svenska lager, utan måste vänta på delar som kommer från andra sidan atlanten. Detta för att minimera sitt svenska lager och på det sättet tjäna pengar, priset för detta har helt enkelt landat på konsumenten.


Har ni haft liknande problem, så vill jag att ni meddelar oss detta, så ska vi ta upp detta i tidningen.
 
Last edited:

Byrje

Välkänd medlem
23 okt 2009
181
0
16
Ume�
Sv: BRP har stora problem att leverera reservdelar.

Har också haft stora problem med brp och reservdelar. Men jag har upptäckt att det blir bra mycket billigare och går mycket fortrare att själv beställa från staterna.
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Sv: BRP har stora problem att leverera reservdelar.

Å herregud SKANDAL även om dom måste ta delarna från andra sidan så ska de inte ta flera månader. Detta är ju helt sjukt...
 

Nordland

Välkänd medlem
14 jan 2008
504
0
16
Sv: BRP har stora problem att leverera reservdelar.

8 månader and waiting.

Man ska inte behöva beställa själv, köper man från ett så stort märke som BRP, så ska logistiken fungera.
Sen kan man ju undra vad som händer med garantierna om man lagar själv med importerade reservdelar?
Föreställ dig att detta skulle hända i bilbranschen....
 
Last edited:

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Sv: BRP har stora problem att leverera reservdelar.

Det spelar ju egentligen ingen roll vart dom beställer resevdelarna ifrån, bara dom kommer fram fort. Det går ju dagligen, fraktflyg över atlanten, så felet kan ju i grund och botten inte vara att delarna inte finns i lager i Sverige.
Frågor man däremot kan ställa sig:
Är dom överhuvudtaget beställda ?
Finns reservdelen överhuvudtaget hos BRP i canada ?
Dom har kanske problem med någon underleverantör.

Intressant att en tidning vågar kritisera en stor annonsör, fler tidningar borde våga göra likadant, även när det gäller rena brister på produkter man säljer.
 

Stig Larsson

Välkänd medlem
27 okt 2006
2.886
2
36
Arvidsjaur
www.assf.se
Sv: BRP har stora problem att leverera reservdelar.

8 månader and waiting.

Man ska inte behöva beställa själv, köper från ett så stort märke som BRP, så ska logistiken fungera.
Sen kan man ju undra vad som händer med garantierna om man lagar själv med importerade reserdelar?
Föreställ dig att detta skulle hända i bilbranschen....
Är det garanti kvar på produkten och det gått 8 månader, utan att man kunnat laga den, så känns det som att man som säljare kan bli tvingad att ta tillbaka varan. Borde gå att lyssna av med någon konsumentvägledare.
 

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Sv: BRP har stora problem att leverera reservdelar.

Appropå garanti vad händer med den när den blir stående så länge blir den förlängd lr vad händer?
 

Nordland

Välkänd medlem
14 jan 2008
504
0
16
Sv: BRP har stora problem att leverera reservdelar.

Just i detta fall så är det ingen garanti kvar, frågan var mer teoretiskt ställt.

Delarna är beställda, jag har sett beställningslistan hos verkstaden. Problemet verkar vara som du skriver, att de inte finns i Canada, men det är ett internt problem för BRP, och inget vi som konsument ska ta ansvar för.

Jag kritiserar de som gjort rätt för det, oavsett om de är annonsörer eller inte, likväl som jag har tagit emot en hel del kritik ifrån er här på forumet, som jag anser varit befogad. Klarar man inte av det, så ska man nog inte hålla på med affärer.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Sv: BRP har stora problem att leverera reservdelar.

Alla jag känner, ca 5-6 st, som har beställt en ny brp i år har stora problem med delar. Dels är det flera som inte har fått fram tillbehör som; bukplast, drag osv och därför konsekvent vägrar att köra med sina nya maskiner utan kör med de gamla tills skotrarna är klara. Och flera andra som är utan skoter för att den har fastnat på verkstad med barnsjukdomar.

Kommunistföretag.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Sv: BRP har stora problem att leverera reservdelar.

Nu tecknar jag helårsprenumeration omgående!

Edit: Klart!
 

Motorbreath

Välkänd medlem
19 mar 2006
346
0
16
0923
Sv: BRP har stora problem att leverera reservdelar.

När ekonomerna kommer in går kvalitet och service ut. Vilket skräp som helst kan säljas om reservdelstillgången är bra, medan en tillverkare som inte kan tillhandahålla reservdelar är illa ute.