Bra körning Timråområdet

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Är det nån som har lite koll på vart det finns fina myrar alt några andra ställen som man kan leka på i timrå området? Man vill ju inte fara o bränna runt på åkermark som många andra gör. Skulle va skoj om ni har några tips på ställen där det t.ex går att köra lite klättring (skulle inte tro att det finns här nere dock).

Kraftlinan längs E4 mot Härnösand är rätt rolig att köra och finns lite omväxlande åkning där. Lite klurigt när man kommer norr om Storsjön men går att köra vidare där. Har hört att kraftlinan från Liden mot Kovland ska vara rolig men har inte tagit mig dit för att testa.
 

DogWalker

Aktiv medlem
6 jan 2011
66
0
6
Sundsvall
Hej!

Bra åkning inom Timrås klubbleder. Finns det? :rolleyes: Ska man tro gästboken är ju allt tydligen antingen åkermark eller plantering.

Hur som helt, jag utgår från att du har skoterledskartan.

Mellan punkt 14 och 15 är det väl en stor myr om jag inte missminner mig. Har åkt där en gång.

Mellan Hussjö och punkt 9 ska det tydligen var en rejäl stigning där kraftlinan går. Har inte åkt där själv.

På lördag är vi några som tänkte åka från älven mot punkt 12-11-10-våffelstugan Lill roten- Stor roten - 15-22-21- upp till högåstornet- 21-20-19-18-17-34-33-35-ner på älven.
Tänkte skippa leden från punkt 17-Snägdenstugan-älven då den brukar vara så dålig.

Detta dock inte skrivet i sten, så det kan komma att ändras.

Men troligast blir det så här. Vi startar rätt sent också, kring 11:00-12:00 från Laggarberg, med viss förskjutning. En som jobbar sent in på natten.
Vet inte hur många vi blir heller, men upp till 6 st typ.
En del åker lugnt, nån vill säkert passa på att leka lite om det ser bra ut(typ jag) och nån kommer att köra fort.
Jag leker försiktigt, håller på att lära mig maskinen o så, samt lite rädd att köra sönder..hehe.:bigsmile:
Du kanske vill åka med om du är sjysst sällskap??

:bigsmile:
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
tjo! jo jag har ledkartan och har kört rätt mkt på lederna i timrå, då dock mest i söråker och upp mot indal (bor i söråker) men det är alltid roligt med några som har kört och vet om ett par myrar osv. Har hittat ett par som inte ligger alltför långt ifrån där jag bor och det är nog inte omöjligt att jag hänger med och kör en sväng på lördag men får se hur det blir (beror på vad sambon har för planer haha).

Sista gångerna ja har varit ute har det varit stenhårt på lederna men det kanske blir lite bättre nu när snön faller idag :)
 

DogWalker

Aktiv medlem
6 jan 2011
66
0
6
Sundsvall
Du får väl ta med sambon då, för du har väl fixat en skoter åt henne också va??:becky:

Jag kollar in kväll här så får vi se vad du/ni kommit fram till.
Som sagt, inget skrivet i sten, men troligast ser det ut som jag sa. Och det lär ju ta större delan av dagen att hinna runt den svängen. Det ingår väl i planen att klättra upp i tornet också, om man nu vågar det...:hmmmm2:


Har åkt några gånger mot Norasjön och det är inte alls dumt att åka åt det hållet.
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Sambon har en gammal grön cat som står på gården men hon är inte så mkt för skoteråkningen i år eftersom kalvning ska ske i maj. Börjar ta emot lite här o var tror ja :) skriver om ja åker iväg här eller så skickar ja ett pm med mitt mobilnummer så går det ju att höras imorn när det börjar bli dags.
 

DogWalker

Aktiv medlem
6 jan 2011
66
0
6
Sundsvall
Ja, jag kollar in här senast imorronbitti kl. 10:00. Har du lämnat mobilnummer så ringer jag upp dig oavsett vad som händer o sker, finns inget värre än att sitta o vänta i onödan..:heh:

Tiden för Take Off från Laggarberg borde bli mellan 11:00-12:00, med viss förskjutning som jag skrev. Då vet du på ett ungefär hur det ligger till.

Låter ju kul med en kalv i familjen..:cheesy:..och själv är man också född i maj, så det blir säkert en fin en..:eyebrows:

:peace: