boostbottle till sks 700?

mojoman

Medlem
1 jan 2000
20
0
1
Är det nån som har nån erfarenhet av boostbottle på en sks 700? Jag har en -97.Vad kostar en sådan?
 

ivar_xc800

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
boost bottle...

Hei,
Har hatt boost bottle på min 99 xc700. Det virket ok , men jeg tok den av fordi den ødela forgassergummiene.
Jeg har nå SLP power pack i stedet , og jeg synes det funker enda bedre.
(Det skal visstnok fungere veldig bra med både power pack og boost bottle)

En annen ting er at 97-modellen har en annen utforming av toppen, sånn at det ikke er alle typer boost bottle som passer på den årsmodellen.
 

leg

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Boostbottle

Hej mojoman!
Jag håller med Ivar.
Boost bottle är inte något att satsa på.
Jag har diskuterat ämnet Boost Bottle på några
US sajter och den allmänna inställningen är att det är mycket bättre att satsa på Tempa Flow.
Kolla in följande länk.
http://www.sledpro.com/holtzman_engineering.htmhttp://www.sledpro.com/holtzman_engineering.htm</a>
Jag har en SKS 700 och har monterat Power pack.
Ger bättre respons i låg och mellanregistret.
Vill du dessutom minska bränsleförbrukningen och få motorn att gå rent oberoende av yttertemperaturen - då är tempaflow det enda rätta.




 

leg

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
"Boost bottle"

>Hej mojoman! Jag håller med Ivar. Boost
>bottle är inte något att satsa
>på. Jag har diskuterat ämnet Boost
>Bottle på några US sajter och
>den allmänna inställningen är att det
>är mycket bättre att satsa på
>Tempa Flow. Kolla in följande länk.
>http://www.sledpro.com/holtzman_engineering.htmhttp://www.sledpro.com/holtzman_engineering.htm</a> Jag har en SKS 700
>och har monterat Power pack. Ger
>bättre respons i låg och mellanregistret.
>Vill du dessutom minska bränsleförbrukningen och
>få motorn att gå rent oberoende
>av yttertemperaturen - då är tempaflow
>det enda rätta. Tempa Flow", som enligt uppgift skall reducera soppaförbrukningen med upp till 20 %.
"Tempa Flow" en temperaturavkännande enhet som ansluts till flottörhusets ordinarie ventilationsslangar, alltså de som normalt är anslutna till luftburken.
Enheten kalibreras för normalt atmosfärstryck i flottörhuset vid ca -20 C. Genom varierande av trycket inne i flottörhuset vid olika temperaturer regleras den bränslemängd som tillförs motorn.