boggie förlängning

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
mattan på min phazer är nog snart slut, och jag undrar om det överhuvutaget är möjligt att stoppa dit nån vurstinglång matta typ 396cm (eller kanske lite kortare), alltså går det att göra en sån boggie förlängning eller blir det alldeles åt helvete konstigt me fjädring å sånt.
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Är det en vanlig kort Phazer?
Isåf. skulle jag satsa på en helt annan boggie (från maskin med den mattlängd du vill ha).
Om du nöjer dig med att förlänga till 345 så finns det kit för detta att köpa alt. skaffa boggie från Phazer ST...går nog även kombinera om du bara får tag i "flipen" från en sådan...resten borde vara samma grejjer.

 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Ärligt talat så TROR jag att du skulle komma undan lite billigare om du kränger Phazer'n o. sen köper en Phazer ST eller likvärdigt...men fördelarna med att bygga själv är många:
1. Du får den (förhoppningsvis) som DU vill ha den.
2. Du får en maskin som ingen annan har.
3. Det är jäkligt roligt med såna projekt.
4. Du lär dig en jäkla massa som är bra att kunna till framtida saker (kanske när man bygger med lite större budget?).

Så bygg på du! :)
 

ockelbo8000

Välkänd medlem
1 jan 2000
718
0
16
37
Södra Prästholm, Råneå
jo bygger hellre själv, dessutom vill jag gärna ha kvar den efterssom jag har en 540 xlv motor i den och det är det ju inte så många som har(det motorbytet har jag dock inte gjort själv)