Blå Yamaha sxr 600 -02 stulen i Luleå (nära universitetet) natten till 08.12.04

Status
Stängd för vidare inlägg.

NiklasA

Medlem
4 sept 2008
6
0
1
Luleå
Hejsan! Snälla hjälp mig hitta min snöskoter som jag bara hann äga i några timmar innan den blev stulen från vänortsvägen i Luleå mellan kl 02.00-07.00. Skotern har registreringsnummer SRT 223. Tjuven har troligtvis kört mot universitetet och porsön vad man kan tyda av spåren. Hittelön utlovas! Snälla hör av dig om du sett eller hört något!

Ring mig när som helst på tel. 0703873994

//Niklas A

 

NiklasA

Medlem
4 sept 2008
6
0
1
Luleå
Nej det finns tyvärr inga speciella kännetecken på den:/ Möjligvis kan det finnas någon skavank på eller kring höger skida då tjuven fått kast på en stubbe vilket resulterat i att han krockat och fastnat mot ett träd.

//Mvh Niklas
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Ingen som har bemötat sig att följa spåren hela vägen ? Det är det fösta jag hade gjort. även om jag fan hade fått gå i dagar.

Skriv ut lappar och häng upp dem på varenda affär / mack / cafe i stan.
Alltid är det någon som har sett det. Smacka upp på hyreshusen / garagelängorna runt universitetet.

Ring och kolla med vaktbolagen om dom kan ha sett något, lika så luleå taxi.
Finns alltid någon som sett nåt.

Gå runt och kolla om det finns någon övervakning i närheten. Har du tur har det fastnat något där.
 

NiklasA

Medlem
4 sept 2008
6
0
1
Luleå
Jodå, jag och en kompis följde spår till kl6 inatt. Idag skall jag kontakta Luleå taxi securitas osv. Jag är tacksam för tips guys!

//Mvh Niklas A
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Någonstans måste spåret sluta....Ett tips är att rita en karta på vart dom har kört ända fram till ni inte hittar det längre. Sedan lägga upp den, skriva ut den smacka upp på affärer, i de kvarter där dom har passerat, knacka dörr efter färdvägen.

Är väl märkligt om INGEN har sett något.
En sak skall du vara säker på POLISEN lär inge göra detta jobb åt dig.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Skulle vara intressant och veta om ni har lyckats spåra hela vägen?
Knackat nå dörr än då ?

Bara å dra ihop kompisarna och köra en eller några dagar...
Man skall inte acceptera att sådant här händer.
 

nilltre

Medlem
4 dec 2008
6
0
1
Luleå
Skotern är funnen! polisen ringde imorse till Niklas och dom hade fått ett anonymt tips. Den återfanns vid hertsön.

Vill tacka alla som hjälpt till och hållt ögonen öppna! gett tips osv!

Är lite små plastskador på den. Men bara kosmetiskt så det känns skönt. Vill även påpeka att polisen har skött sig enastående! Har aldrig haft bra erfarenheter av dom där hemma i Skåne. Men här i Luleå har dom skött allt perfekt och dom kom efter 5minuter när vi hittade en misstänkt skoter på en bakgård.

Tråd kan låsas!

mvh Niklas och Niklas
 
Status
Stängd för vidare inlägg.