asker`s Bumper till Pro-Ride & Axys 800/850

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Just nu har jag slut på XM bågarna, fler olackade kommer lite senare..
Men Pro-ride och Axys finns fortfarande kvar både lackade och olackade.
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Kommer det säljas 37 framvagnar iår?
Sen undrar jag hållbarheten på dessa, har bara erfarenhet av original framvagnen och wilhelmssons avsmalningskit. :)

Blir nämligen så att jag ska åka Pro i år och vill ha starkare framvagn än den limmade originalframvagnen.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Kommer det säljas 37 framvagnar iår?
Sen undrar jag hållbarheten på dessa, har bara erfarenhet av original framvagnen och wilhelmssons avsmalningskit. :)

Blir nämligen så att jag ska åka Pro i år och vill ha starkare framvagn än den limmade originalframvagnen.
Jodå gör 37" framvagnar, men alla årets framvagnar är redan sålda, har bara reserv armar på lager och dom säljer jag endast om man redan har en framvagn och behöver en ny arm snabbt.
Hållbarheten är mycket god, har inte själv lyckat skrota någon framvagn än (eller chassie) och då produkttestar jag hårt :)
Har nog bara sålt en extra arm hittills.
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
jaja, så du kommer inte göra några mer denna vinter? :)
Var synd, för ville ha lite smalare än original men vill inte ha 36tum..
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Tveksamt om det blir några fler a-armar denna sässong. Då måste jag ställa mig och svarva massa fler bussningar mm och det kommer jag nog få ont om tid till.
 

Frahl

Välkänd medlem
31 dec 2009
471
4
18
Piteå
Du har inga fler av det extrastaget inne i buken till XM? Har 2 jobbarkompisar som var sugna på såna efter dom lyft lite i min boondocker.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
En kompis som undrar hur underdelen av xm bågen är infäst. Har du nå närmare bilder på den? Hur är de tänkt den ska deformation sig vid trädkänning osv.
Den undre delen sitter i de främre bultarna till de nedre a-armarna. Den är relativt vekt gjord (rören är 19x1.5mm) och dess egentliga uppgift är att förstärka vid lyft av skotern i bågen. Då original endast sitter nitad i plasten, och jag känner till ett par fall där man lyft i frontbågen och man har rivit med sig plasten...
 

Niseye

Välkänd medlem
5 dec 2011
519
1
16
Västernorrland
Jodå gör 37" framvagnar, men alla årets framvagnar är redan sålda, har bara reserv armar på lager och dom säljer jag endast om man redan har en framvagn och behöver en ny arm snabbt.
Hållbarheten är mycket god, har inte själv lyckat skrota någon framvagn än (eller chassie) och då produkttestar jag hårt :)
Har nog bara sålt en extra arm hittills.

Blir det några 37'or i år?
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.082
885
113
Stora Blåsjön
Blir inga framvagnar i år, kommer inte att hinna helt enkelt. Håller på att fixar lite bättre lokaler att tillverka och utveckla grejorna i :)