Arctic Cat F6 EXT ( 2004 ) TZH-250 , Skellefteå

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Nog är det väl förbannat,det ringde på jobbet i morse just efter 10,det var en som trodde sej ha sett min skoter komma fräsandes efter storgatan! "Inte möjligt" tänkte jag,men for änndå hem för att kolla så att pärlan stod kvar,det gjorde den INTE!!

Nån fräck jävel hade promenerat in på gårdsplanen snett före 10 på förmiddan,och tjuvkopplat skotern och tagit gatan därifrån!
Snacka om fräckhet!

Jag kontaktade taxi och alla möjliga för att hålla ögonen öppna efter vägen,då vi gissade att han hade en kompanjon med bil och släp väntandes efter vägen. Det visade sej att det hade han inte,utan han har istället hållit vägen först till Bastuträsk,sen vidare över krångfors och mot Medle/Ske-å.

Skotern är en -04:as F6 EXT med reg nummer: TZH 250
den har röda handtagsskydd och svart fly screen ruta.
Föraren var enl. vittnen klädd i svart pälsmössa,skoterglasögon,svart jacka och grå/svarta SHIFT-byxor!

Bor du kring Ske-å så håll ögonen vidöppna!!

Edit: ser du nått misstänkt kontakta polisen i skellefteå: 0910/59700
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
PerryMason skrev:
Men vad är det med folk här i skellefteå egentligen?!?! Vars bor du? Framgick inte av texten.
Norsjö. Spåret tyder på att killen kan köra skoter. Han har kört diket bitvis och skråkört,så det är inget blåbär! Hoppas dom får fast fanstyget!
 

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
Garanterat att någon ifrån skellefteå trakten som säljer en F7:a i delar på Blocket imorrn :p Kommer iaf att hålla utkik efter den och dess delar. Ska du inte posta en bild på hur lyset ser ut?
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
SkoterMannen skrev:
Garanterat att någon ifrån skellefteå trakten som säljer en F7:a i delar på Blocket imorrn :p Kommer iaf att hålla utkik efter den och dess delar. Ska du inte posta en bild på hur lyset ser ut?
F7-delar? Snarare F6-delar!
Lyset var standard,inga lyktsargar.
 

Gbr

Välkänd medlem
11 aug 2004
1.137
4
38
Örnsköldsvik
Håkan K. skrev:
F7-delar? Snarare F6-delar!
Lyset var standard,inga lyktsargar.
Oj, Menar givetvis F6-delar.

Är inte detta din skoter eller blandar jag ihop dig med någon annan?

 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Ja,det är den,men vid stöldtillfället hade jag inga lyktsargar,utan lysena var standard!

Sen den bilden var tagen har jag också satt dit röda sno-pro handskydd.
 

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Håkan K. skrev:
Ja,det är den,men vid stöldtillfället hade jag inga lyktsargar,utan lysena var standard!

Sen den bilden var tagen har jag också satt dit röda sno-pro handskydd.
Snygg som fasen är den, håller ögonen öppna.
 

Peter O

Aktiv medlem
17 jan 2005
86
0
6
Borlänge
Tänk va bra det hade varit om du hade haft en skidoo eller lynx med dess, då går det iallafall inte att tjuvkoppla skotern.Då hade han måst ta skotern på ryggen.
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Peter O skrev:
Tänk va bra det hade varit om du hade haft en skidoo eller lynx med dess, då går det iallafall inte att tjuvkoppla skotern.Då hade han måst ta skotern på ryggen.
Tänk vad bra om jag haft ett mattlås på den,då hade jag också haft den kvar!
Det är lätt att vara efterklok!
 

yel_low1

Semi PRO sledder
12 okt 2004
288
0
0
Sunderbyn
DESS=CRAP de tar juh med en egen DESS enhet å byter den under huven å pluggar i sin egen nödstopp å kör därifrån... :(
 

Peter O

Aktiv medlem
17 jan 2005
86
0
6
Borlänge
Vilken tjuv håller på och byter box mitt på dan ? Det går ju fortare om man är tre fyra stycken och slänger upp skotern på en släpvagn och brakar iväg
 

Heggan

Välkänd medlem
4 okt 2004
386
0
16
40
Luleå
No finns det folk som byter box. Man slutar aldrig att förvåna sig. Vare inte i Dalarna dom hade nån liga som for å stal skotrar.. Dom hade nog en egen box..=/
 

daniels

Välkänd medlem
7 jan 2005
318
0
16
Håkan K. skrev:
Tänk vad bra om jag haft ett mattlås på den,då hade jag också haft den kvar!
Det är lätt att vara efterklok!
de kanske hade en fet bultsax med sig ifall att.. men de försvårar helt klart!
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
daniels skrev:
de kanske hade en fet bultsax med sig ifall att.. men de försvårar helt klart!
Den här tjuven hade inte nån bultsax med sej,han verkade inte alls vara välutrustad,så förmodligen hade ett mattlås hjälp just den här gången!
Men jag kommer att köpa ett,om inte annat för att få lägre självrisk!
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Finns det många kleptomaner i skellefteå och då menar jag om det försvinner mycke skotrar
där gämfört med övriga norrland.:confused:
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
yel_low skrev:
DESS=CRAP de tar juh med en egen DESS enhet å byter den under huven å pluggar i sin egen nödstopp å kör därifrån... :(
Hörde att nån stulit en komplett DESS-enhet från en skoter på Granngården i Lycksele.
Det är ju praktisk att ha om man ska stjäla en ski-doo eller lynx... :mad:
 

engulvardag

Medlem
14 mar 2005
38
0
1
Skellefteå
Det är ju så ***** dålig stil att bara göra så, vafan jobba själv å gör dig förkänt av en skoter istället för att ta, bara att hålla ögonen öppna. han kommer nog ligga lågt ett tag sen kommer den nog ut igen, då gäller det att vara vaken
 

Håkan K.

Välkänd medlem
1 jan 2005
293
0
16
På skotern
Jahaa....igår morse backade dom in en bil genom entre'n på Granngården i Lycksele och stal tre skotrar! Men dom fick fast dom efter en dramatisk biljakt där b.l.a. tjuvarna försökt backa på den förföljande bilen!
Nu sitter två av dom bakom lås och bom,den tredje ställde till skogs och klarade sej.