Alu billet delar från finland

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Nån som har hittat alu insugs"gummin" till en Enduro 600 -01 på den sidan? Skulle behöva det och boyesen är så dyrt....
 
9 nov 2009
30
0
1
Gäddede
Fick just mina boggie förlängningar och alu vändhjul där ifrån, jäkligt fina grejjer.

Lite krångligt att förstå allt, men med Google translate så fick jag då till å beställa till sist! ;-)
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Grymt stort tack JANI V, så jag ska köpa dom som är till 500ss? Visst behövs det inte någon ombestyckning utan det är bara montera på rakt av?
Tack till bytoken också men 600 HO är en annan motor
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Astinlaudan vahvikkeet = Fotstegsförstärkningar --- Telamatot ja vetopyörät = Mattor och Drivhjul
Sylinterikannet = Topplock --- Ohjainraudat = styrskenor
Tangon korokepalat = Styrhöjjare --- Tunnelin jatkot = Tunnelförlängningar
Telaston jatkot = Slideförlängningar --- Telaston pyörät = Boggiehjul

Finnarna är mycket trångsynta när det gäller svenska, och då är Finland ett 2 språkigt land (Finska samt svenska) Och hela tiden är det en jvla debatt om oss Finlandsvenskar, tror ärligt att dom hatar oss :)
 

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Finnarnas syn på svenskar är väldigt olika beroende på vilken del av finland man befinner sig i..
En del vägrar prata svenska även fast dom kan, och på andra ställen är det tvärtom.
I "byn" där jag var på somrarna som liten pratade dom bara svenska.

Men om ni behöver hjälp med översättningar så är det bara att höra av sig då jag kan båda språken.
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik

honda600e

Välkänd medlem
17 aug 2010
744
6
18
Märsta
Det står..
Aluminuium, sälj parvis, innehåller för förgasarmontering nödvändiga silikonslangar och klammer, så min tolkning är att dessa följer med.
 

Stridsanka

Välkänd medlem
22 nov 2010
1.198
0
16
Ramvik
Jaha okej, jag använde google översättning och det var det jag fick fram från dem, men tack för svaret :)

Någon som vet om dom passar till rotax 600 02 ej HO?
 

JANI V

Aktiv medlem
13 dec 2010
92
0
6
Finland
ingen ombestyckning behövs. du kan ju tillverka egna packningar till insugen de kommer inte med (packnings papper)