All elektronik på skotern borta

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Hej!

Var å körde i lördags och skotern funkade klockrent. Körde ca 2,5mil till ett ställe och stannade och kollade ett veteranrace. Så skotern stod parkerad i ca 2tim. Den bestämde jag mig för att fara å köra lite, då var all elektronik död (lyse, instrument, dödare och nödstoppslina funkar ej) så går den dåligt när man ger mycket gas. Såg att apv-motorn går på samma säkring som lyset så lär vara därför.

Kollade alla säkringar å de är hela. Även mätt upp dem med multimeter för att vara 100% säker.

Har monterat arctic cat dc power kit och xenon. Så provade dra ut xenonet å funkade ändå inte.

De hände samma sak tidigare när jag kopplat xenonet på 12v uttaget men då brände den säkringen å man kunde byta ut den och koppla ur xenonet då funka de igen.

Nu var xenonet kopplat på h4 kontakterna då jag fick likström i dem när jag monterade power kitet.

Har provat dra ut alla säkringar å den startar fortfarande. Ska den göra de??
Provade med ett litet batteri å koppla in i 12v uttaget då lös displayen å den visade rätt miltal osv så instrumentet är då helt.

Vad kan de vara? Kol som helt utan förvarning, lysena eller instrumenten hann inte ens starta lite när jag skulle iväg.

Tacksam för hjälp!!
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Kan även tillägga att skotern startar när jag kopplat ut voltregulatorn + en vit stor trestiftskontakt. Alltså hela dc power kitet som ersätter original voltregulatorn

Läste lite om att endel har blivit knäppa pga kabelbrott till baklyset. Har precis bytt kylare på min så ska kolla om jag råkat klämma paj kabeln eller nått. Men känns som att Statorn eller nått farit då de inte verkar finnas ström nån annanstans än till tändspolen. Backen funkar också
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Har du inte garanti kvar?
Jo men tänkte slippa behöva vara in med den. Vet jag att de är statorn så plockar jag lös den och far in med den och byter själv. Känns som de kommer skylla allt på xenonet (vilket de kanske kan vara också) och inte stå för de
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Hittade en kontakt från statorn som såg dålig ut! Ett stift var lite bränt/satt snett troligen för att de glappat. Satt lite kontaktfett å klämde åt stiftet så de sitter bättre. Nu lyser allt igen. Så får hoppas de var lösningen!! :)