AC sno pro 440 -04

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Hej! Jag ska eventuelt åka och kolla på en AC sno pro 440 -04 på onsdag/torsdag. http://www.blocket.se/vi/9564208.htm?ca=2_s vad tor ni? jag har fått bilder och så, den verkar vara i fint skick. Finns det något som man specielt bör kolla upp på dessa modeller? Är det något som kan vara dåligt på dem? kom med förslag. gärna snabba svar då jag far vid 6-7 i eftermiddag.

edit: Hur mycket bör man ge för en sån maskin? vad är det ungefärliga priset? Han har begärt 50.000 BVSA, sen kanske man kan pruta lite till då jag bor ca 65-70 mil därifrån.
 
Last edited:

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Hmm, 65-70 mil för att "kolla" på en skoter är ganska långt enligt mig
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Hmm, 65-70 mil för att "kolla" på en skoter är ganska långt enligt mig
vi ska fara till sundsvalloch vara där i 2-3 dagar, tänkte passa på att fara dit då när man liks åkt åt det hållet. det blir som 30 mil närmare,fast endå inte.
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Hör efter med säljaren om förbränningsrummen är omfrästa för 98oktan. En kompis hade en snopro440 -04 där detta inte var gjort utan han hade bara ställt ner tändningen och sa att det inte var någon fara. När han sedan plockade isär den så syntes det att den hade spikat på ena cylindern dock så var det så lite så det försvann då den frästes om. Han lämnade in toppen till Bengans Motor i Östersund, kostar inte så mycket att göra det.
 

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
tjena. ok nej de verklar vara en fin maskin jag har också köpt mig en i år. fast hade lite otur med ena cyllen som nikacilen hade släppt i så jag har sckiat iväg den. därför astt eftersom de bar sitter en kylare (fram i tunneln) på den så kan den gå varm om du skulle hamna bakom tex nån me pulka eller liknande. men annars är det väll sprickor i chassit. tex sty infestningen. men lika bar att kolla så noga du kan på all asvets fogar och liknande. kolla överalt. men priset verkar helt ok nästan onödigt att pruta men jag vet hur det är;) jag fick ju min lite billigare eftersom cyllindern var som den var men hlet ok pris!!
lycka till
mvh// oskar
 

j-son

Välkänd medlem
18 jul 2006
1.157
4
38
33
Nej, tyvär blev det inget köp då jag inte fick tid att åka och kolla på den. Så det får va, tycker det känns lite långt att åka. Annars tycker jag den verkar vara i fint skick, han skickade bilder och svarade på frågor osv, enda nackdelen med den var att han inte visste hur långt den gått, då den inte hade någon mätare eller nånting. Så nu är det en som vill sälja en rev 440 -04 till mig ist, han hade kört in i nåt järnskrot så det blev lite sprickor i chassiet där fram. Men jag fick ett hyffsat pris på den.
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Lite off toppic nu men! Jag köpte mig en Sno Pro 440 -04 i höstas, prova den för ett par dagar sen. Vilket j*kla drag! :O det var som dag och natt i jämförelse med min förra edge 500. Rikigt kul och pigg skoter! Snygg som faen också ;) Den verkar inte vara lika känslig som andra 440 heller, (enligt föra ägaren) Men den har alltid gått fint för mig iaf, testa i lite olika temperaturer. Lycka till om nån mer köper en sno pro, ni kommer inte bli missnöjd, jag ble inte de iaf! ^^
 
Last edited:

orre_mx

Välkänd medlem
20 dec 2005
312
0
16
Järpen
tjena tjena ja de e ju de där me mätare som är de ända problimet med sno prn men va fan gör de titta på mätare kan man gö nån anna stans man behöver inte åka å titta på mätarn hela tiden:D
men ja ja har ju köpt mig en sno pro men det vatr ju å i höstat:) de första ja gjortde var att plocka isär den totalt:) de känns rätt nu i efterhand för då vet man sen att allt står rätt till, om man åtgärdar de som behövs vill säga. men de är ett tipps när man köper 440. om det inte är en vana vill säga:D
men den kommer i hop nu i veckan pgr väntan på svettsning:( så då blir de ut å gasa i helgen