9 kuggs no-slip på Vmax st

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Måste man modda något för att få in 9 kuggs no-slip på en Vmax 600st -94 med 34mm kammar ¿¿
Det sitter 9 kuggs standard skräp (eller "soppasparare", kan ju inte gasa fullt i tyngre före ;)) på den nu, så det verkar finnas plats, men med lagen om allts jävlighet, så brukar ju sånt som verkar gå, oftast inte alls gå.
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Jag skulle tippa att eftersom noslip får en större diameter så kommer dom att ta i främre axeln i din boggie... inte mkt men tillräckligt för att du inte kan dra runt mattan... :) Ta och mät innan du beställer :)
 

DaBoom

Välkänd medlem
29 aug 2007
124
0
6
Delsbo
9 kuggs nonslip tar i den främmre axeln, det gjorde det på min och jag skulle tro att det är lika? Det tog endast i med 3mm kanske och det gick ju att dra runt mattan, men då slipade jag ner axeln litegrann bara så va det löst:) Jag köpte skidoo original nonslip hjul för 480kr st på lindbloms marina.
 

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Det var det jag var rädd för, men slipa lite är ju ändå inte så mycket jobb och det var just brp:s hjul jag tänkt köpa.
Tackar tackar.
 

DaBoom

Välkänd medlem
29 aug 2007
124
0
6
Delsbo
Nä det var inget märkvärdigt att ta vinkelslipen och slipa lite, men jag förstärkte lite också eftersom jag slipade ner lite av axeln.
 

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Jo, de så klart, om det bara rör sig om ca 3-4mm mot axeln blir det ju bara 1,5mm till max 2mm på varje kugg i hjulen.
 

DaBoom

Välkänd medlem
29 aug 2007
124
0
6
Delsbo
jo jag tänkte slipa ner hjulen först, men då satt redan axeln och allt på plats, och jag har back och då är det ju ännu svårare att ta lös drivaxeln.