Polaris pro rmk 800

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Sugsilarna i tanken har farit på sniskan för de är vanligt. Kompisen har problem när han har under halv tank men de är i utförsbackar . Där ser man med blotta ögat att en sugsil ligger helt fel , den ska ju ligga på botten fram i tank. Din bakre lär ligga för högt upp i tanken. Går den bra med full tank?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Jaha okej nja hadde full tank imorse var ute å körde kanske 1 timme sen börja de så fort ja skulle uppförs . Tack så mycket för svar
1 timmes körning kan räcka för att sugsilen kommer upp i ytan. Ta en bra ficklampa och kolla ner i tanken eller ännu bättre om du har en endoskopkamrea. Även med full tank kan silen förmodligen ligga uppe ytan o svkallpa.
 
Reactions: Flashgårdon

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Hur får man den å ligga kvar då?
Bra fråga jag har aldrig skruvat med et så vet ej. Men kolla polaris parts sprängskisser så kan du ev få en ledtråd. Jag tror de ligger löst på botten eller ev att de går trycka fast dem i någ urgröpning i tanken.Du får nog svar snart av Asker eller någ annan. Prova annars att pma Arsker här på forumet för han vet allt om polaris in i minsta detalj.
För att få ut och in silarna har d ett stort lock på vänsetr sida tank i toppen. Bränsleslangarna trycker du lätt lös klips och rycker lös. Men du måste lös med plastkåpan över tanken eller ev bättre skruva lös tanken och dra lös den bakåt.
Passa på att byta silarna eller försök rengör dem. Nya finns på Rinab eller skoterdelen samt ev sledstore. Passa även på att byta bränslefiltret som sitter bakom sekundärvariatorn om de inte är gjort på 200-300 mil a 120-150 timmar. Många motorer har skurit för att endera sugsilar slagit igen eller en kombo med bränslefiltret blivit för täppt. Om de blir skitiga får den för lite soppa på full mutter = no god!