Märkligt forumfenomen via mobilen

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.464
377
83
Malå/Adak
Kollar ibland på forumet på telefonen, använder Chrome, men då har jag ett jäkla problem med popups som skickar iväg mig till allsköns skräpsidor. Spelar ingen roll på vilken rubrik jag trycker eller vilket verktyg jag använder så kastas jag iväg och får svära och kryssa bort nya fönster.
Har samma märke på läsaren i datorn och där är det inga problem.
Är det något Snowmobile rår över eller är det något oknytt som smugit sig in?
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland

Ja, det har pågått en längre tid nu. Eftersom ingen verkar kunna göra något åt saken är det väl bara att vänja sig vid det antar jag...
 
Reactions: Silly Bear

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
Funkar betydligt bättre att läsa med appen Tapatalk tycker jag. I gratisversionen är det lite reklam men inte så att man blir skickad till en annan sida iallafall. Och det går ju att köpa sig fri från det bekymret
 

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
717
80
28
Norderåsen
Jo det är illa, jag har tagit för vana att varje gång jag går in på forumet så laddar jag om det en extra gång för då slipper man bli skickad på skräpreklamen.
 
Reactions: neden

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.143
106
63
Surfar också bara via telefonen och får även samma irriterande popups om jag använder chrome även på andra sidor än denna. Men går jag via Apples egna webbläsare safari så händer det nästan aldrig. Så kör ni äppelskrutt så är det ett tips.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.464
377
83
Malå/Adak
Tror hellre jag får virus än ett äpple =)

Nämen allvarligt talat, det måste vara något fel, samma sak händer ju inte när jag går in med chrome via datorn...