Bussningar till supertipvikter??

pw3

Medlem
17 jan 2012
40
2
8
Finns det nån i Sverige som säljer bussningar till supertipvikter? Surt att behöva köpa nya vikter för över 3tkr när det bara är bussningarna som är slut. Finns i staterna för 7$ styck. I dessa tider känns dock leverans rätt osäker. Kan man lösa det på annat sätt? Svarva egna i lagerbrons typ?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.627
797
113
Kramfors
Som Asker skriver så borde någon org bussning passa. Mina supertip till AC har samma bussning som org om jag inte mins fel? Jag måste dubbelkolla det när jag tar lös dem så jag inte luras men jag har för mig jag bytt till AC bussning en omgång.
Vilken maskin sitter dem på?
 
Reactions: pw3

pw3

Medlem
17 jan 2012
40
2
8
Som Asker skriver så borde någon org bussning passa. Mina supertip till AC har samma bussning som org om jag inte mins fel? Jag måste dubbelkolla det när jag tar lös dem så jag inte luras men jag har för mig jag bytt till AC bussning en omgång.
Vilken maskin sitter dem på?
Yamaha nytro. Ytterdiameter ca 10mm och innerdiameter 8mm, 14.5mm breda.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
377
83
Malå/Adak
Jag köpte en gång i tiden en S-T viktsats som saknade bussningar, (hade suttit på någon A-C). Satte i bussningar från/passande Polaris originalvikter. Möjligt jag säkrade med någon droppe Loctite 638, minns inte riktigt.