Hjälp elschema lynx xr500lc

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Behöver hjälp med dotterns inköp, -00 lynx xr 500 lc, för vintern. Som synes är tändningen klippt o klistrad och jag behöver veta vad som är vad. Alternativt vad jag ska koppla ihop för att köra utan låset helt.
Får inge gnista trots ny spole,cdi,kablar och stift. Tips på annat?
28160
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
För att motor ska starta med startsnöre, brukar det inte behövas vara något inkopplat.
Men undersök utgående kablage från statorn, är inte ovanligt att dessa skakar av efter ett tag.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Ett tips vad det gäller lynx och serviceböcker, så utgå från en skidoo minus 1 till 2 år med samma motor så brukar det stämma rätt bra.
 

GST Spyder

Välkänd medlem
12 feb 2009
401
19
18
Rössjö / Örnsköldsvik
Mätte massa saker igår och stötte på ett udda fenomen. Från statorn går en kabel ut som går till ett stort runt gult kontaktstycke(se bild). Om jag har summer på på multimetern och mäter utgående stycke fr stator så har de två gula kablarna kontakt, men inte med den svarta. Mäter jag sedan på andra delen av kontakstycket dvs den del som fortsätter upp i kabelstammen,så har alla 3 kablar kontakt med varandra, samt att alla 3 är jordade. Skall det vara så? För mig tyder.det.på att det är kortis någonstans
 

Attachments