Boondocker 850 fråga

patric70

Välkänd medlem
14 okt 2014
127
3
18
Södra Dalarna
Ni som kör eller kört Boondocker 850 3900 (RE & DS) är ni nöjda med maskinerna?
Finns det fortfarande problem med sprängda remmar osv?
 

Jonathan90

Aktiv medlem
10 feb 2013
73
4
8
Charlottenberg
Har remproblemen blivit bättre med årsmodeller och bulletinerna?
Två polare som åker 850 3900 ds, båda supernöjda med maskinerna. Båda har köpt diablokit till dom så inget remstrul för dom, dock original mattan verkar inte vara nån höjdare i hårdare före, ena har bytt matta nu efter 100 mil, och den andra börjar kammarna att släppa på ända ner till korden på mattan. Annars sjukt kul maskin med nästintill för mycke ös i! 🤩
 

jjonk

Välkänd medlem
8 feb 2011
101
0
16
Grymt fin och rolig skoter, när man bytt dämpare på ds:en
Dock så har det gått 7 eller 8 remmar på 130mil(har tappat räkningen)
Ids inte lägga 6k till på Diablo och hoppas på att det blir bra.
Utan det blir då ingen brp nästa säsong
 
D

Deleted member 36046

Ni som kör eller kört Boondocker 850 3900 (RE & DS) är ni nöjda med maskinerna?
Finns det fortfarande problem med sprängda remmar osv?
Hade en 2018 BD RE 3700 och inga remmar gick för mig (Diablo) körde 167mil + 50mil original bestyckning, bränslesnålare än dom flesta 800cc - 840cc motorer vid blandad körning, långkörning kommer jag ner i samma förbrukning med min Polaris 840cc.
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Hade en 2018 BD RE 3700 och inga remmar gick för mig (Diablo) körde 167mil + 50mil original bestyckning, bränslesnålare än dom flesta 800cc - 840cc motorer vid blandad körning, långkörning kommer jag ner i samma förbrukning med min Polaris 840cc.
Berätta gärna lite mer om diablo.
Klarar själv 60 mil per rem men överväger just det kitet.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.465
377
83
Malå/Adak
Grymt, då har jag koll. Är väldigt nära att köpa en 3900 -18 men det verkar som ett måste med diablo kitt om man vill ha en hållbar säsong. Någon som vet en firma som säljare detta kit i södra Norrland?
Har man en maskin som jävlas så ska man starkt överväga att linjera upp motorn ordentligt med hjälp av Grip'n Rips linjeringsverktyg. Köp ett och gör det själv eller lej någon som redan har det. Hade du bott i närheten hade jag möjligen kunnat göra det.
 
Reactions: krappen
D

Deleted member 36046

Berätta gärna lite mer om diablo.
Klarar själv 60 mil per rem men överväger just det kitet.
Köpte det och fick det monterat och klar blev lite snabbare utväxling/backshift (tog fjädern med lägre inslagsvarv)
finns två fjädrar att välja bland. Kan tillägga att det gick ingen rem med original bestyckning heller för mig.
(Men gillade inte vikten på maskinen)