Polaris 2020

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Såg något klipp där det nämndes 1" längre främre svingarm? Sen om han menade staget eller dämparen kan jag inte lova.
Ska se om jag kan hitta klippet. Det var med nån kille som kändes väldigt obekväm med kameran iaf.
 

Davajn

Välkänd medlem
19 dec 2012
1.987
266
83
Skellefteå
www.instagram.com
Blir det någon längre garanti i Sverige?
De är ungefär samma upplägg som "over there". 2år +försäkring som täcker den resterande biten.
Därav många handlare rekommenderar Svedea!
Bara att i Usa har dom samarbete med något försäkringsbolag som tar dom sista 2 åren.

Jag är inte helt 100% på ovanstående. Men av dom personer jag pratat med från staterna så har alla sagt att de är ett liknande upplägg.


"Maskinförsäkringen gäller för snöskoter som är högst fem år gammal och som körts högst 1 000 mil. Du kan till exempel få ersättning för skador på motor och kraftöverföring. "
Det blir cirkus 2+3 år.
Samt att polaris genom tiderna har varit jävligt bra på goodwill ärenden det tredje året. Alltså när garantin har gått ut.

Jag har än idag inte varit med om att jag eller någon av mina bekanta blivit nekad något som varit ett solklart garantiärende. Även på skotrar som dess bäst före datum gått ut.
 

Hellsledder

Medlem
4 apr 2013
18
2
3
Är det bara jag som känner att det borde vara marginell skillnad på boggien mellan pro och khaos? Dvs typ ett borrhål och nån flyttad axel? Misstänker att sax, skenor osv är exakt samma.
Såg nått klipp, tror det var med Matt Entz, där han säger att skenorna på Khaosen har en lite brantare böj fram, jag tycker iaf det låter som att den är väääldigt lik "gamla" RMK Assaulten i boggiegeometrin....
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Blir det någon längre garanti i Sverige?
Låg på Polarisrepresentanten angående detta förra våren när jag provkörde 2019 och han sa att dom då valt 2 år för att kunna hålla ner priset. Har dom tänkt om nu till 2020?

Just garantilängden var en stor del i vad som avgjorde mitt val då och jag valde ett märke med 4 års garanti. Hade bara Polaris gett 4 år på motorn hade det kunnat bli annorlunda, resten av skotern kan man repa själv för mänskliga summor om något ger sig tredje vintern.
 
Reactions: asker
26 dec 2015
36
2
8
Jag tycker det är jävligt synd att vi inte har 4 år garanti i sverige på Polaris. Det är många av mina PRO RMK vänner som sagt att de tänkt gå över till lynx pga detta.. dock så fick de höra att Lynxen käkar remmar som godis precis som Skidoo gör. Blev inget byte för dom efter det haha.
 
Last edited:

Powder 700

Aktiv medlem
9 aug 2004
64
6
8
Edsbyn
Jag tycker det är jävligt synd att vi inte har 4 år garanti i sverige på Polaris. Det är många av mina PRO RMK vänner som sagt att de tänkt gå över till lynx pga detta.. dock så fick de höra att Lynxen käkar remmor som godis precis som Skidoo gör. Blev inget byte för dom efter det haha.
Man byter ju efter två år iaf 😄
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
http://instagr.am/p/BurIE69AbGc/
Vet inte hur Instagram länkar funkar för folk men.
Här går Burandt iaf igenom boggien. Och det mesta som sagts här stämmer.
Annan vinkel framtill på boggiskenorna, längre centerdämpare och längre balatarem. :)
Så rimligtvis kommer den inte kliva upp på snön som en PRO. Men wheeeeeeeeila mer.
Dom har byggt en Summit med vertikal styrstång kan man säga. ;-)
 

Thincan

Välkänd medlem
11 jan 2010
190
2
18
Hur stor skillnad är det mellan Khaos boggin och "gamla" assault boggien? Är Khaos en assault med smalt mellan skidorna och annan matta.