The Underdog-cat - 2004 Snopro busbygge!

Bische

Prospect sledder
4 feb 2018
23
6
1
Östersund
Tjena skoterfreaks!

Min första post här på forumet, så jag passar på att presentera mig:)

Namnet är Bische, en halvgammal pojk från Östersund & jag har en svag punkt för motorfordon i projektläge:blink1:

Det är ca 13år sedan jag sålde min sista snömoppe, hållt mig sysselsatt med bilbyggen nu fram till i höstas. Fick ett spontanryck ur det blå, några dygn senare var ett ägarbyte gjort..:bigsmile:

AC är vad som alltid legat mig närmast, hade en ZR600 GC -98 & en bra moddad ZRT800 -95 back in the days. Så nu när skotertummen tog vid igen, så föll det på en SP440 -04:a - vilken redan var motorbytt med en -05 700efi puffra!



Tanken redan från början bakom detta köp var att bygga om den, längre matta + turbo osv. Min vision är att åka jämt med nya 150k++ maskiner, MEN utan en enda lånad krona!:eyebrows:

Så med det sagt, tänkte jag åka den denna vinter som den är(var). Göra research och skaffa prylar i godan ro, sen skruva till sommarn/hösten inför nästa säsongs aktiviteter.:blink1:

[video]https://youtu.be/aWw0g_3vJpo[/video]

Hann med tre styck fina helgutflykter med bra fin snökvantitet innan nyåret, dock är jag väl kanske lite av en vårdslös soldat väl ute på fältet - så det hände en grej med den stackars orginalmattan(Hade en -15 Freeride med som blåste remmen, vilken vi var snabba att göra narr av! ;D ):



Så med mattan paj, så hamnade skotern nu under kniven oväntat mitt i säsongen!
 
Reactions: Lx3

rasmusb

Välkänd medlem
5 nov 2009
193
1
18
Börjelslandet
Trevligt! 😀

Pysslar lite med samma sak, fast en 05,
Antingen Boggie byte, eller flytta org med förlängning, för min del då.
Hade vart kul att se hur den funkar i lössnön med en smal framvagn, samt den smala mattan,
 
Reactions: trixa

Bische

Prospect sledder
4 feb 2018
23
6
1
Östersund
På önskan av flertal individer som följer mina sociala medier, så ska jag dokumentera mer på detta forum!
 

Bische

Prospect sledder
4 feb 2018
23
6
1
Östersund
Sen här så sa "alla" till mig att jag aldrig får plats med en 66mm matta i Snopro:n, jag sa att det går om man vill??
IMG_0784 (1).JPG
 

Bische

Prospect sledder
4 feb 2018
23
6
1
Östersund
Och här kommer lite ball fakta mina vänner. SOM maskin var kittad för 700efi puffra för std kortpojksmatta, med stock 440 drevning.. Nu med 153x13.5" 66mm powerclaw + 7t 3" pitch drivhjul, så växlade den bra nära nog riktigt fint :)
IMG_1327.JPGIMG_1332 (1).JPGIMG_1332.JPG
 
Reactions: Lx3