Summit XM "Team Fjällbjörk"

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Var och hämtade huven efter jobbet, och vilken skillnad i vikt mot original. Ska ta och väga när jag kommer mig till garaget.


Och så här svart är den under skyddsfilmen.


Sedan så fick jag tag på ett RSI race kolfiberstyre för en billig peng som kommer åka på




Skickas från min iPad via Tapatalk
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Fläkten är en attwood 3000 vattentålig. Köpte min på Granec i Luleå men finns lite varstans ebay mm. Finns även kinafläktar som liknar den jag köpte. Vet dock inte hur dom fungerar.
Ok tackar, ska googla lite då. Kikat på Spal fläktar, verkar fina också. Vilken diameter kör ni på?
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
3 tum verkar vara standard.

Ska du köra med eller utan batteri? Spal verkar dra lite väl mkt ampere för org 12 vdc systemet.

Skickat från min Nexus 10 via Tapatalk 2
 

Grylar

Välkänd medlem
7 dec 2008
148
0
6
Vilhelmina
Lite ot, jag satte en "datafläckt" på min gammla xp fast jag lät fläckten trycka in kall luft på variatorerna. Vet inte hur mkt det hjälpte men sänkte iaf tempen på variatorerna, kopplade den så att jag kunde manövrera av/på med hel/halvljus då slipper man sätta knapp :)
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Se där, billig i Sverige också! Betalat å klart! .
Har iofs satt en stor vent på kåpsidan, men får man den att suga inifrån själva kapslingen som ju blowhole har gjort lär det ju hjälpa ändå. Lite trist om man blir av med rem förvaringen på variatorskyddet. Kanske går att få till det ändå.
 
Last edited:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Huven ditsatt, som förväntat med amerikansk passform :)

Men blev nöjd med slutresultatet


Monterade dit insug och det blev i slutändan så här


Ska bara dit med nå lyse så är vi redo för pudret.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
känns som du kommer å få ha ett gäng extra snorklar efter alla grenar å skit samt otaliga rullning som spöar maskin i skogen eller myrsurfar du bara ;-)

Roligt bygge ++++
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
känns som du kommer å få ha ett gäng extra snorklar efter alla grenar å skit samt otaliga rullning som spöar maskin i skogen eller myrsurfar du bara ;-)

Roligt bygge ++++
Filter kommer jag alltid ha med mig extra av. Myrsurfning? då behöver man ju inte ens bygga om nån skoter ju! =)

Kommer mest troligen att vinkla in filtret så det blir mer skyddat

Grymt! Fast de går inte få filtret mer rätt upp? Närmare lysbulan för och få mer skydd.

Sådana fläkt ska väl funka med, bara att kapa bort lite plast för att få den mer kompakt. http://www.biltema.se/sv/Bat/VVS/Ventilation/Motorrumsflakt-25832/
Kommer nog vinkla in det mer, men filtret ser ut att sticka ut mer än vad de gör iom att jag inte har sidokåpan monterad på bilden.
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Har flyttat in filtret så de är mer skyddat nu. Fick även på kolfiberstyret och tog ut maskinen så ni får några helhetsbilder så här långt