Från husvagn till släp

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
1
16
luleå
Jag såg din släpvagn live på bilprovningen idag då jag besiktade min pluttiga släpvagn.
nu har jag komplex för storleken :)
förövrigt såg den nice ut.......
 

^jocke

Välkänd medlem
28 okt 2005
329
1
16
39
Örnsköldsvik
Grattulerar till reggningen. Du har fått till ett stort och snyggt släp.

BTW, kan man inte typa upp det en aning på någe sätt utan att måsta byta axlar och kulkoppling osv?
Vore ju fint med en totalvikt på 2000kg.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag såg din släpvagn live på bilprovningen idag då jag besiktade min pluttiga släpvagn.
nu har jag komplex för storleken :)
förövrigt såg den nice ut.......
Sedär, de var farfar som var och Besiktade de för jag är borta och jobbar. Tack så mycket! :)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Grattulerar till reggningen. Du har fått till ett stort och snyggt släp.

BTW, kan man inte typa upp det en aning på någe sätt utan att måsta byta axlar och kulkoppling osv?
Vore ju fint med en totalvikt på 2000kg.
Jag tror tyvärr inte att de går då axlarna är klassade för 750kg styck. Men de hade helt klart varit fint om de hade gått!


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Nog rymma det fyra långa skotrar gott och väl. Ska ta en bild imorrn när de är fullastat :)



Sent from my iPad using Tapatalk
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Antar att ni har en annan bil då ni drar fyra skotrar på det där? Passaten får nog jobba för allt den är värd annars ;)
Haha joo vi har en annan bil, de är därför jag har ställt skotern bakåfram för dämparna är så himla slut så dragkroken tar nästan i backen. Ska bara dra den en mil med passaten :)


Sent from my iPad using Tapatalk
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Haha joo vi har en annan bil, de är därför jag har ställt skotern bakåfram för dämparna är så himla slut så dragkroken tar nästan i backen. Ska bara dra den en mil med passaten :)


Sent from my iPad using Tapatalk
Ett tips om du ska byta: Jag köpte 4 fjädrar och dämpare ink lagringar på Tyska ebay för 2500:-
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Nog rymma det fyra långa skotrar gott och väl. Ska ta en bild imorrn när de är fullastat :)

Sent from my iPad using Tapatalk
Blir inga som helst problem.
Fick på fyra på min i helgen, 6x2,20, Alla frammåt - Gick som en dans så du lär inte ha några problem.

Men jävlar va sugen jag är på ett sånt chassie du har.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Blir inga som helst problem.
Fick på fyra på min i helgen, 6x2,20, Alla frammåt - Gick som en dans så du lär inte ha några problem.

Men jävlar va sugen jag är på ett sånt chassie du har.
Ja de är riktigt skönt att dra, man känner då inte guppen för fem öre. Den går som ett strykjärn efter vägen.

Nu är det lastat, vi fick ställa dom lite speciellt för att komma åt spännöglorna. Men jag ska dit med fler så man kan ställa dom rätt :)



Sent from my iPad using Tapatalk
 

Rogge

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Luleå
Hur har du gjort med lampövervakning och canbus som finns på nyare bilar då du har allt i led?
 

Benz0187

Ny medlem
13 nov 2016
2
0
1
Kramfors
Hur har du gjort med lampövervakning och canbus som finns på nyare bilar då du har allt i led?
Jag gjorde som så när jag förra året renoverade ett mindre släp och bytte all el samtidigt.
Köpte vanliga positionslyktor från biltema och bytte själva lampan till en med canbusmotstånd. Räcker med att du har en sån bland alla positionslyktor så får den motståndet. Jag får felmedelande när jag bromsar och blinkar men det kan man leva med, och det flimmrar inte heller
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag använde 40x40x3. Om jag bygger ett till tror jag att jag skulle ta lite klenare gods så de inte blir så tungt. Hade aldrig något problem i nån av alla bilar jag kopplade vagnen på så jag behövde aldrig göra något special för canbus.
 
Reactions: trixa

joakimsunesson

Ny medlem
27 dec 2016
4
0
1
dalarna
hejsan håller på och bygger på en polar 540 och tänke höra med dig hur hög ramen du byggde blev från orginal ramen? samt centrerade du flaket över axeln?
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Minns inte hur högt jag gjorde men måttade så jag skulle ha lagom frigång mot hjulen, typ 5cm ovanför med ramen kanske. Jag centrerade ramen över befintliga ramen så jag hade lika mycket utstick fram som bak.