Från husvagn till släp

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Minst 350mm från backen till underkant på lysen och triangel.
Mäter dom de när släpet står vågrätt eller när den är kopplad i bilen? Om de är när den sitter på får man se till att ha en redigt nerlastad bil :)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Jag skulle gissa på att det är 20-22 cm från mark till underkant lysen på mitt släp. Inga problem då jag regbesiktade...
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Nu har jag fått skärmarna så imorrn blir släpet helt klart!!




Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Monterat skärmarna. Var tvungen att montera dom lite framförskjutna men de är inte lika mycket som de ser ut på bilden.

Bokade bes tid och första tiden som fanns i luleå var 15 januari så jag tog den.




Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Mäter dom de när släpet står vågrätt eller när den är kopplad i bilen? Om de är när den sitter på får man se till att ha en redigt nerlastad bil :)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
Är nog en blandning av varje, ser dom att bilen är åt helvete nerlastad tror jag nog du får koppla av.

Såg det i en annan tråd. tror jag har kanske runt 250mm nu.

Kanske beror på hur noga/kunniga de är på besiktningen
Inte en chans, dom har sina listor och dosor och grejer att gå efter så det missar dom inte.
Sen bör du verkligen bygga om den så du får upp lysena, hade 35 millimeter exakt på min förra året och dom tog fan i överallt.
 

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Snyggt bygge! Skönt med helgalv, så man slipper bry sig om rosten.
Drömmen är att helgalva och svart pulverlack så det blir mörkt och jävligt =)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Nu har jag även tagit jungrufärden och de höll ihop! Riktigt skönt att dra bakom bilen men nog vill man ha en 4wd bil sen när de kommer vara fullastat känner jag.

På tisdag 14.00 är de regbes och kontrollbes så de är bara att hålla tummarna nu :)

 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Nu är de besiktat. Blev tyngre än jag trodde men de får jag leva med :)




Sent from my iPhone 5 using Tapatalk