Insugsgummi till Lynx Enduro 600 - 01

snowMan76

Medlem
5 mar 2005
18
0
1
Var hittar jag på nätet nya insugsgummi till min Lynx Enduro 600 -01? Det gör inget att dom är lite billigare än dom orginala :beer:
 

seanbanan

Välkänd medlem
8 nov 2008
538
0
16
Haparanda
hmm.. kmr ihåg att dem var väldigt svåra att hitta, köpte från en försäljare här i stan. han tog hem från duells tror jag.

ett tips är att inte köpa pirat, det håller inte. det absolut bästa vore att boysen alu-insug(kostar iofs runt 3k, men det är nog värt i slutändan) så slipper du detta standard rotax-felet.

förresten så är det för att luftburken skakar som insugsgummina spricker, dem håller mycket bättre om du stödjer upp luftburken. jag själv har packat tjockt med liggunderlag bakom och under luftburken. ;)
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Vill du komma billigt undan är ju att handla på andra sidan pölen ett tips

Även om du köper här i Sverige så köp boysen reeds när du lika ska köpa nya, vet att insugsgummina till min gamla 800x kostade 2200 så om boysen ligger i samma prisklass så tycker iaf jag det är vettigare affär
 

snowMan76

Medlem
5 mar 2005
18
0
1
Tack för tipsen, jag får väl kolla lite nogrannare på boysen i och med dom värkar vara i samma prisklass som orginala. :hmmmm:
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Hej hej.
På min enduro 600-01 så sitter det lösa reedkorgar mellan block o insugsgummin. Det är original så.
På 700 o 800 så har jag förstått att reedkorgen är ingjuten i gummit.
Köpte i allafall 2st original gummin som kostade 975:-/st, men jag fick 10% rabatt på det, så det var väl ok. Det är i allafall bra passform på original.
Det satt kimpex gummin där sedan tidigare o jag vet inte hur många mil dom höll för jag köpte skotern begagnad. Dom hade torrsprickor i den runda delen. Jag har för mig att kimpexgummina var något kortare eller längre än original.
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå