Vilken skoter är tycker ni är bäst på vatten?

Vilken skoter är bäst på vatten.

  • Polaris Rmk (edge chassie)

    Röster: 19 37,3%
  • Arctic Cat King Cat/Mountain Cat

    Röster: 7 13,7%
  • Polaris Rmk 900

    Röster: 2 3,9%
  • Artcic Cat ZR

    Röster: 1 2,0%
  • Ski-Doo Mxz (zx)

    Röster: 2 3,9%
  • Ski-Doo (REV)

    Röster: 8 15,7%
  • Yamaha Rx1 apex

    Röster: 3 5,9%
  • Yamaha Sx chassie

    Röster: 1 2,0%
  • Polaris Edge

    Röster: 4 7,8%
  • Lynx (evo 3)

    Röster: 4 7,8%

  • Totalt antal som röstat
    51
B

Biosteel

handlar de om modeller som man enbart själv har prövat ?. isf lägger jag min röst på M7
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Av de jag provat? Mxz 600 -99

Annars går ju RMK 700 -04 (Vertical Escape) ruskigt bra.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Kanske skulle ha gjort en omröstning av det här om ett litet tag när vi fått in erfoderligt antal förslag?

Annars håller jag med Pejij nästan till punkt och pricka. Zr-modellerna vill jag också slå ett slag för. Biosteel: Jag tycker nästan cf går lite bättre.
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
tycker m-modellerna, även m5 går över förväntan på vatten, edge går bra på vatten, tex min gamla sks ;)
 

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Assaulten gick hyffsat bra på vattnet! SnoPron däremot var en gud på vattnet:) Av äldre skotrar tycker jag Polaris Indy 500 med 38mm matta. Eller en Polaris XLT 44mm matta.

Bästa skotern jag kört på vattnet måste ha varit en M7
 
D

Deleted member 6797

edgarna går bra på vatten, de enda som är med dom är väll att kör man sakta ut å just då skidorna börjar sjunka trycker man full gas å den pekar me skidorna rätt upp i luften och man får inte släppa gasen för man tror dom drar över. för då säks den ( har prova )

så då äre bara hålla stumt å få skitroliga å långa res, har 38as matta och 4 kugg nerdrevning
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
edgarna går bra på vatten, de enda som är med dom är väll att kör man sakta ut å just då skidorna börjar sjunka trycker man full gas å den pekar me skidorna rätt upp i luften och man får inte släppa gasen för man tror dom drar över. för då säks den ( har prova )

så då äre bara hålla stumt å få skitroliga å långa res, har 38as matta och 4 kugg nerdrevning
Jag gjorde en liknande sak med min edge, men jag sänkte den inte. Startade med skidorna i vattnet och fick ett riktigt mega res :D Skidorna stog *****r spik rakt upp i luften, MEN jag var tvungen släppa för att få ner den lite för jag kom typ ingenstans när den stog på rullen. Jag hade en enorm tur att jag int sänkte den. Hade ett fint variator kitt på den (fruktansvärt gassvar) så det var nog därför jag klarade mig.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Beror väl på hur man menar "går bra på vatten"... :hmmmm:
Min gamla SXR 600 gick hur långt som helst, men inget du kunde lulla runt med på sjön.

RMK 900 166" (Ytterockes) rena ***** båten, va o kolla för kanske 2-3år sedan då de hade uppvisning i Ånn..
Haha rena skämtet så ***** bra han / den(skotern) var.

Men man kan väl säga så här:

Lång > Kort
Effekt > Matta
Förare > Skoter
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Beror väl på hur man menar "går bra på vatten"... :hmmmm:
Min gamla SXR 600 gick hur långt som helst, men inget du kunde lulla runt med på sjön.

RMK 900 166" (Ytterockes) rena ***** båten, va o kolla för kanske 2-3år sedan då de hade uppvisning i Ånn..
Haha rena skämtet så ***** bra han / den(skotern) var.

Men man kan väl säga så här:

Lång > Kort
Effekt > Matta
Förare > Skoter
Kanske skulle skrivit det tidigare, men jag menar alltså en som går BRA, som du skrev om Rmk 900'an. Du behöver inte plåga ihjäl skotern för och ta dig 10meter på vatten, utan kan ta det lungt och burka lite mm.....
 

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Sno Pro 440 chassiet verkar gå ruskigt bra också. Originalmotorn är ju lite för svag dock, men med en f7 motor går den som en gud :)
 
B

Biosteel

Kanske skulle ha gjort en omröstning av det här om ett litet tag när vi fått in erfoderligt antal förslag?

Annars håller jag med Pejij nästan till punkt och pricka. Zr-modellerna vill jag också slå ett slag för. Biosteel: Jag tycker nästan cf går lite bättre.
jag har aldrig kört en cf på vattnet så har inga erfarenhetar av dom men kört några st zr och en M7 på vattnet och det va riktigt fin upplevelse. och gick hur fint som hellst med zr modellerna så länge som man hade lite fart så va de bara att burka omkring hur mycket man ville. då saknade man ju klippet och längre matta förståss. men när du säger att cf går "bättre" än M på vattnet syftar du då på smidigheten i att burka eftersom mattan är kortare eller är dom allmänt vassare fast det är samma motor ?:evil::beer:
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Biosteel: Jag upplever det som att högkamsmattan bromsar mer och därför går den tyngre och hela upplevelsen blir lite tyngre.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har hört av många på andra sidan pölen att det går sämre på vatten när du har 51mm kammar jämfört med samma skoter med 44mm kammar.