ski-doo XP pakethållare?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Har fundering på att göra någon slags pakethållare bakom dynan så man kan få med sig en 5 litersdunk plus lite packning..
nån som gjort nåt liknande på en kort xp? gärna bilder! Ska göra en egen lägger upp bilder på bygget till nästa helg.. kanske kan få lite ideér här!
Är det många som har problem med tankmätarna på XPn? min har visat tom i en och halv dag haha
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Min tankmätare börjar lysa när det är nog med bensin för att köra 10 mil och oljelampan börjar lysa när det är halv tank :(
 
4

426H

Givaren sitter snett i tanken. Tanka fullt och prova att vrida givaren tills mätaren visar fullt. Den lilla pilen skall peka rakt upp.
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ja nu har jag gjort en pakethållare! faktiskt ganska lätt men de tog tid..
lite plåt och rundstav i alu var de som behövdes pus dessa verktyg pelarborr,gängtappar, borrar, svets, och lite autosol på stavarna sen;)

först original


sen lite borrande och bitar innan jag svetsa ihop


sen när jag svetsat ihop delarna och målat slipat och borrat ska ju "stavarna" som ska vara imellan kapas och borras sen gängas.


tycker de blev väldigt bra och starkt trots att de e bara aluminium som dunk och väska vara på!
de ska dit 2 stycken "stavar" till också så de blir fem st.
kom gärna med kommentarer!!!
kanske bor flytta denna tråd men jag fortsatt på min gamla iaf..

men som sagt kom med kommentarer både ris och ros:hello:
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
tackar!:beer: mera komments! roligt att få höra här nu när man tagit sig i örat och lagt in bilder och fått till de! det är jag mest nöjd med att få in bilderna i datorn haha
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ne tyvärr de va lite mekk att få de med lite finish men anleding att jag gjorde var att jag inte hitta till dem korta xpna! bara till summit.. jaja
Tack för beröm!! men jag skulle gärna gjort på best men kruxet e ju att pelarborren sitter i golvet på farsans jobb!:eviltongue: annars har jag kunnat gjort några!
kan iaf beskriva hur jag gjorde lite mer noggrant men då får ni pma!
tack:beer:
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
ne tyvärr de va lite mekk att få de med lite finish men anleding att jag gjorde var att jag inte hitta till dem korta xpna! bara till summit.. jaja
Tack för beröm!! men jag skulle gärna gjort på best men kruxet e ju att pelarborren sitter i golvet på farsans jobb!:eviltongue: annars har jag kunnat gjort några!
kan iaf beskriva hur jag gjorde lite mer noggrant men då får ni pma!
tack:beer:
Okej, de var ju synd de.. Ja, men man ser ganska bra hur det är gjort. Kanske måste göra nått liknande till min.. Det ända jag undrar över hur fäste du i chassiet ?
 

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
bara sätta igån att smida för dig då! om de blir nå så sätt in en bild får jag se på din!
de e ju som bra att ta med sig en ryggsäck med mat och lite sånt och en 5 liters dunk med något gott!!?:aetsch: