Hjälmkamera?

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Jag var sugen på en VholdR men efter att ha sett GoPro kameran så har jag ändrat mig och det blir nog en sån istället.
 
D

Deleted member 9532

Tänk på att kameran är på 5mp när du fotar, men den filmar i 512 x 384 upplösning. Duger ju helt klart, men bara så att du inte får en jättebesvikelse när den dimper ned i brevlådan :)
 

seabazz

Medlem
14 feb 2009
20
0
1
Hur verkar dom dära GoPro ? bra kvalite och lätta att använda? hur är dom att ha på hjälmen är de bra fästen osv? har aldrig haft en hjälmkamera men har funderingar att köpa, så hade behövt veta allt =)
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Tänk på att kameran är på 5mp när du fotar, men den filmar i 512 x 384 upplösning. Duger ju helt klart, men bara så att du inte får en jättebesvikelse när den dimper ned i brevlådan :)
jo, såg att upplösningen inte är sådär jätte bra.. men vi brukar ha med en vanligt filmkamera med oss när vi är ute och kör så man behöver ju inte filma allt med Gopron..
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Idag damp kameran ned i postlådan.. Väldigt liten och smidig var den måste jag säga, hade väntat mig en större..

Bara en fråga, Jag får ju igång kameran och allt men lyckas inte börja filma med den ? Måste man ändra någon inställning ? Jag har tryckt och tyckt men lyckas inte..:hmmmm:
 
6

600xrs

någon som kör med pov 1.5?
jag vart lite sugen på att beställa en :D
 

nicotin

Medlem
26 dec 2008
42
0
1
stockholm
kan säga att av bäst kvalitet är pennkamera ( www.sportscam.se ) tillsammans med MiniDv kamera är bäst.

Därefter kommer POV.1 kameran.

Fördelen med kameror med MiniDv bandkamera och minneskort är att dom inte är känsliga för vibrationer.

Men vill man ha bra kvalla ( alltså inte bara att det ska funka på youtube ) så är en 500+ linjers pennkamera+ MiniDv band bäst.

Och på en hoj som blåser i runt 250+ km/h så hanskas man med grymma vibrationer och en hel del magnetfält som också kan störa ut bildöverföringen från kamera till inspelningsenhet.

samma sak är det ju på en skoter..en hel del gupp och vibrationer..
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Har varit och kört med Gopron idag, måste säga att den inte alla vibrerar så mycket när man har den på hjälmen iaf, ska testa ha den på skotern oxå så får man se hur det blir..
Kommer lägga upp en film snutt så fort jag klippt till en..
 

Sir Drink ALot

Aktiv medlem
22 dec 2007
64
0
6
Undersåker
Sony släpper en HD bullet cam i vår. För dom som vill ha riktigt bra kvalite. Runt 2500pund går den på. Så helt gratis är den inte.
 
Senast redigerad av en moderator: