Ja som rubriken, min f7a blöddrar när man gasar fullt första gången (alltså inte bara om den är kall), den går till sig efter nån sekund om manhåller stumt eller bara pumpar på gasen. Jag har rengjort apv ventilerna och vajrarna är exakt lika långa. Jag har inte haft möjlighet att mäta dom. Om man drar i vajrarna så känns dom lika tunga att dra i, dom går inte jättelätt och inte jättetungt.
Jag har även problem med att tomgången inte går ner efter körning, startar man den så är den perfekt.
Jag har kollat tjuvluft med startgas utan reaktion, jag har testat en annan box utan skillnad.
Gasvajern löper lätt och man hör tydligt att spjällen slår igen om man släpper gasen.
Jag funderar på spjällägesgivaren? Om den nu heter så? Kan det vara den som ställer till med tomgånsproblem?
Jag har inte hunnit testa nya stift för att lösa bludderproblemet, kanske det kan vara så enkelt?
Jag har tappat hoppet litegrann här.
MVH Niclas
Jag har även problem med att tomgången inte går ner efter körning, startar man den så är den perfekt.
Jag har kollat tjuvluft med startgas utan reaktion, jag har testat en annan box utan skillnad.
Gasvajern löper lätt och man hör tydligt att spjällen slår igen om man släpper gasen.
Jag funderar på spjällägesgivaren? Om den nu heter så? Kan det vara den som ställer till med tomgånsproblem?
Jag har inte hunnit testa nya stift för att lösa bludderproblemet, kanske det kan vara så enkelt?
Jag har tappat hoppet litegrann här.
MVH Niclas