köpes tips på en polaris xlt sp -94

norrlands_pöjk

Välkänd medlem
7 nov 2008
140
0
6
Haparanda
tja undrar om en polaris xlt sp 94 är värd och köpa, och undrar om det är problem med 3 cylindrar och anndra saker som kan vara bra att veta men tackar för alla svar i förhand mvh anton
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Hej

Köpte en xlt sp -94 för två sedan som första skoter. Har gått kanon bra under dem ca 250milen jag har kört, enda jag har behövt göra är att tanka och fylla på olja! Lätt startad, går billigt (snitt på 2-2,4l/mil vid blandad körning). Orginal dämparna är väll inte dem bästa, därför har jag bytt till fox dämpare runt om som funkar kanon :)

Vad mer ska jag säga.. Har 32mm matta så den går helt OK utanför leden. Kanske aningen tung men antar att den inte är märkvärt tyngre än liknande skotrar under dem åren.

PS. Är det något du undrar över eller är intresserad av så släng iväg ett pm. (är till salu)
 

Tranan

Aktiv medlem
1 dec 2008
70
0
6
Kalix
Det är väl inte nå större märkvärdiga problem med XLT, billig o bra skoter. Håller du den standard så blir den nog långlivad. Högre kamhöjd är o rekomendera. Ljudet från den 3 cylindriga motorn är grym :rock:
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Håller med Tranan, har också hört att om man håller dem orginal motormässigt så ska dem hålla ett bra tag.
 

anden_gt

Medlem
26 nov 2006
6
0
1
Kalix-Nyborg
Orginal brukar hålla, ska de trimmas så är de till att svetsa veven.
När de gäller xlt så kan jag av egen erfarenhet säga att de e en vettig skoter men kolla gärna på xtra 10 dvs 96 och nyare så har du en med hyffsad fjädring.