F7 köp

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
Har funderat väldigt seriöst på att köpa en f7a efter sommaren för runt 40-50k. Jag vill ha en skoter som går att hoppa med och som även inte går allt för dåligt i pudret. Dessutom vill jag ha klös i motorn som bara den:rock:. Och efter vad jag har hört om f7er så verkar det ju vara den perfekta skotern och motorn. Eller är jag bara ute och cyklar.
 

sno-pro f7-05

Välkänd medlem
9 sept 2007
187
0
16
örnsköldsvik
jo den går riktigt bra, satsa på 05 och framåt annars kan dom va sönderkörd. men det är roligaste skotern jag har kört. går bra över allt. mvh
 
B

Biosteel

haha F7 finns det trycka så det räcker till vill du ha en som tar sig fram riktigt fint i lössnö så ska du ha en -04 EXT maskin :) ska du hoppa så ska du ha en kortare F7 :)
 

summit 800ho

Välkänd medlem
25 sept 2007
538
0
16
:)Tack för svar:):). När jag sskrev at6t jag ville ha en maskin som går i pudret så menar jag ju inte extremt utan bara några burkningar på myrar och sånt;) och det klarar väl de flesta skotrar (förutom srx)
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Eftr sprickor i chassiet eller?
Be hellre om att få öppna huven och titta efter sprickor runt rörstumpen som krängningshämmaren löper i.

Eller om att få titta på boggien efter hårfina sprickor på den smalare delen av skenorna.

Hårfina sprickor kommer det garanterat vara under dynan, men vad gör det?
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com


allt som höll ihop den där var fotstegförstärkarna samt kylarna..
Började med hårfina sprickor blev snabbt lite större..:stupid:

Kan även nämna att han har sprickor vid krängningshämmarna, samt 7st till i bulken!

Så leta nogrant..

Båda mina polares F7er är drivhjulen totalslut, samt den ena körde av bägge boggieskenorna på det stället camata berätta om.

Själv när jag hade min 440 ('02) så hade jag sprickor vid drivaxelns infästningar!
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Min åsikt om f7an är inte bra....
Är som att köra en trimmad midjestyrd traktor i 140knyck...
Vinglig och allmänt konstigt uppförande
Dock bra klipp i maskinen.
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
köp köp köp man blir inte missnöjd med en F7 ;)
Personligen tycker jag F7an är skit. Inte för att vara en arctic hatar (ligger mig inte så varmt om hjärtat) utan för att skoter går skit på led, trycker du på gasen reser den = okontrolerbar efter led och jobbig att köra.
Dock när man kommer ut i pudret o ut på myrar är den en grymt rolig skoter som tar sig fram mycket bra.
Hyffsad fjädring är det ju också. Men har ju sin svaga punkter och det är chassiet som spricker överallt. De flesta arctics som jag känner har haft det problemet.

Kör du lite led o inte hoppar så mycket eller är bra på att tig-svetsa är det ju en kanon skoter! :rolleyes:
 

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Pratar vi om F7an som blivit utsedd till årets ledskoter 4år på raken av snowrider?
Är det den som det inte går att åka på led med?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38


allt som höll ihop den där var fotstegförstärkarna samt kylarna..
Började med hårfina sprickor blev snabbt lite större..:stupid:

Kan även nämna att han har sprickor vid krängningshämmarna, samt 7st till i bulken!

Så leta nogrant..

Båda mina polares F7er är drivhjulen totalslut, samt den ena körde av bägge boggieskenorna på det stället camata berätta om.

Själv när jag hade min 440 ('02) så hade jag sprickor vid drivaxelns infästningar!
Grabben på bild fixar inte att styra med bromsen i luften och lyckats tappa plasthelvetet där baki samt kylare.
Jag är inte förvånad ifall det är en spricka genom hela skotern när man gör så där med en maskin.
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Min kompis hör en F7a å hans chassi sprack när dom var å körde...de satt ihop med 10cm under dynan + att han har fått laga framvagnen 2ggr och byta boogie en gång..båda boogie skrenorna gick av å ena dämpar fästet gick av så han köpte en ny.

+ att skotern känns racklig för den har ett sånt jäv** klapp i styret och den under styr extremt mkt..ganska jobbig å köra då du har styret nästan i magen för att kunna svänga.