Lynx Enduro 600 SP -02

RaekmAcKaN

Välkänd medlem
7 okt 2007
402
0
16
Östersund
Hejhopp på er där ute..

Det är ju så att jag funderar på en Enduro 600 SP från 02.
Läste lite i forumet men fick aldrig riktigt kläm på det hela.

Hur är dessa ?
Hur törstig är dom ?
Något man ska passa sig för ?
En bra skoter för pengarna ?
Egen kommentar om skotern ?

Tacksam för svar :)
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Varför går du inte in på skoterbanken? :) - där står det mesta du behöver veta för att fatta ditt beslut!
 

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
Tjena räkmackan..
Jag har själv en enduro 700 02-
Jag tycker det är en riktigt bra skoter, boggien & framvagnen är grym på dom om vi jämför med skidoos med zx chassi.
Bränsleförbrukningen beror väl på hur du kör men om jag plågar min 700 i mkt snö så får jag väl den att dra 3 liter milen men jag orkar inte tänka så mkt på bränsleförbrukningen för skoter är så satans roligt så det kvittar.
Jag tycker då det är en sjukt bra skoter för bra peng.

Du kan väl skriva om du har några frågor så ska jag försöka kika lite då och då om du har nåra frågor! :rock:
 

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
Tjena, Som sagt är lynx evo modellerna klart dom bästa av 01-02 modellerna, enligt mig.
Grymm framvagn, boggi, motor, kvaliteé. En skoter som funkar till det mest, grymm på led, i luften och helt klart ok i lössnön. Rotax 600an är en trevlig motor och drar väl runt 2-3L/m. Bror ju helt på körsättet.
Se till att höjja styret ganska rejält så får du mkt bättre känsla och kontroll över skotern.
Absolut värd pengarna!
 

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
Har en 700 -02, kan bara hålla med "Leffee" enda negativet är orginal skidorna som är int fungerar om det är nysnö på leden...
 

RaekmAcKaN

Välkänd medlem
7 okt 2007
402
0
16
Östersund
Jamen jag får väl ta och tacka för denna informations våg :)
Ja om jag köper skotern så blir det nog till att höja styret, men hur kassa är dessa skidor igentligen ? Är dom helt värdelös elr ?
 

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
om det är stenhårt före fungerar skidorna men inte annars, byt till SLP PP eller så SLP SLT. SLT skidan sitter på -04orna och är MKT bättre.
 

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
om det är stenhårt före fungerar skidorna men inte annars, byt till SLP PP eller så SLP SLT. SLT skidan sitter på -04orna och är MKT bättre.
Jasså, är det andra på -04 (04 såldes bara som HO?).
Har tänkt en del då jag har en 04, men jag tyckte inte att skidorna var så värdelösa som alla har sagt att dem är.
 

Luvisen

Välkänd medlem
5 sept 2005
334
0
16
Överkalix
Jasså, är det andra på -04 (04 såldes bara som HO?).
Har tänkt en del då jag har en 04, men jag tyckte inte att skidorna var så värdelösa som alla har sagt att dem är.
På -04orna sitter det SLP SLT skidorna dom är MKT bättre än Precision skidorna som sitter på -02, -03.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Jo dom säger ju att skidorna är värdelösa.. Men jag har faktist inte känt av att dom inte styr på nysnö osv.. Tycker mina styr jävligt bra faktist. Fast min går inte så bra i lössnö, men en högre matta så borde det gå bättre..

Har en Enduro 500 -03
 

Nestander

Välkänd medlem
17 jan 2007
1.364
0
16
Jo, skidorna är totalt värdelösa, går inte att lita på dom.
Man får bromsa i snäva kurvor för att få tyngden på skidorna..så att den styr lite bättre. Dom funkar inte alls i nysnö på led.

Näe..SLP PP ska inhandlas snart.