Xenon på sdi-maskin? krångel?

Lunken

Välkänd medlem
25 nov 2006
152
0
6
Jämtland, Östersund
Hej
Har en Renegade 600sdi-07 som jag hade tänkt att skaffa xenon ljus till, men har hört att om man monterar xenon på en sdi-maskin så börjar insprutet att krångla?
Nån som vet nått om det eller har erfarenhet om det?

Tacksam för svar.
 

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Xenon kan störa ut databoxen, kan även fungera utmärkt också, försök isåfall placera tändenheten så långt ifrån databoxen som möjligt.
 

Holländaren

Välkänd medlem
6 dec 2007
108
0
6
Slänger in en fråga också.. Dom H4orna man hittar som inte är bi-xenon har ju xenon på halvljuset och halogen helljus.. Finns det inte några som har det tvärtom, alltså xenon på helljus men halogen på halvljus? Är egentligen inte så intresserad av xenon halvljus eftersom jag brukar ha helljus på när jag behöver se nånting.... Förstår inte riktig hur dom tänkte..
 

skrotarn

Välkänd medlem
16 nov 2007
276
0
16
luleå
Slänger in en fråga också.. Dom H4orna man hittar som inte är bi-xenon har ju xenon på halvljuset och halogen helljus.. Finns det inte några som har det tvärtom, alltså xenon på helljus men halogen på halvljus? Är egentligen inte så intresserad av xenon halvljus eftersom jag brukar ha helljus på när jag behöver se nånting.... Förstår inte riktig hur dom tänkte..
de ju därför du ska se bättre då du möter bilar... för ja brukar då inte köra på hel ljus då?? de ju bara sätta bi xenon så har du allt i ett... dual bi är de som har två lampor men dom håller inte lika länge...
 

Holländaren

Välkänd medlem
6 dec 2007
108
0
6
de ju därför du ska se bättre då du möter bilar... för ja brukar då inte köra på hel ljus då?? de ju bara sätta bi xenon så har du allt i ett... dual bi är de som har två lampor men dom håller inte lika länge...
Nä det är ju klart att man inte kör på helljus då.. Men jag tycker det är lite korkat att man ska se bra med halvljus och sen ha kass helljus, för det ska ju vara tvärtom. Om jag kör skoter i mörkret kör jag med helljus på mest hela tiden så nån speciellt bra halvljus behöver jag inte, tänkte bara kolla om det finns med bara xenon på helljus för det känns onödigt att betala 8-900 extra för att få xenon på halvljuset medans man egentligen inte behöver det.. Händer ju inte så värst ofta att man möter nån mitt i skogen, fast det beror väl på var man är och kör nånstans.
 
Last edited: