Detta är ett utav de absolut vanligaste problemen på Serie-III motorerna och handlarna vet om det men inget händer ifrån BRP's sidaNu har jag konstaterat att i år igen har insugs gummina spruckigt på
min R-EVO 800 ( 2005 ).
Bytte de i fjol å nu va de lika dåliga igen det måste ju va fler än jag som ha de problemet, eller ?
Så hur löser man det utan att behöva köpa nya varje år ?
Originalets pris för 2 st kpl. korgar har jag för mig inte skiljer så värst mycket mot vad BOYESEN kostar !Jaa det verkar vara en lösning på problemet.
Men aningen dyr 4-5000:- lite över min budget för tillfället !
Finns det inget man kan göra om man fortsätter köra orginal för att förebygga..
Hade tänkt sätta brickor på bultarna borde de ju stödja bättre ?
Tycker dock de e riktigt dåligt att de inte håller bättre !
Man behöver ju inte handla där det är dyrastMen aningen dyr 4-5000 lite över min budget för tillfället!
De har försökt att förbättra dessa, men det är enligt deras tester alkoholen i bränslet, särskilt i sverige som gör att de går sönder.Detta är ett utav de absolut vanligaste problemen på Serie-III motorerna och handlarna vet om det men inget händer ifrån BRP's sida
Så har det varit i flera flera år nu !
Jag vet av flera Ski-Doo/Lynx handlare som bara himmlar med ögonen & suckar då detta med de fullständigt värdelösa original insugs korgarna kommer på tapeten
Enda lösningen som verkligen fungerar är att köpa BOYESEN kpl reedkorgar i helaluminium !
DYRT jaa, men det enda hållbara i det långa loppet.
.
Jooo, jag har också hört ovanstående förklaring ifrån återförsäljare,De ( BRP ) har försökt att förbättra dessa,
men det är enligt deras tester alkoholen i bränslet,
särskilt i Sverige som gör att de går sönder.